Liseberg

Vakna, duscha, äta frukost, vad blir det för väder, vad har man på sig, hur kommer vi dit, har vi med pengar, nycklar, vi måste ta ner cyklarna, har vi lås till dom, hoppas det finns någonstans att parkera, vi måste ha en cykelkarta, gå till receptionen..... en vanlig morgon hos oss när vi ska göra något, börja planera allt samma dag! 
 
Kö fanns det gott om när vi anlände till Lisebergs entrén! Vi hittade en lagom lång kö och 15 minuter senare va vi inne! Vad börjar vi med? Balder! 0 min kötid! Wee! En gång till! 0 min kötid! Wee! Sen då, kanonen! 5 min kötid! Wee!
Måste testa Mechanica, den nya! 81-100 min kötid! Ha! Skulle inte tro det, hej då! Måste testa Helix, den nya! 50 min kötid.... inget wee! Men vi måste! Åh jävlar att det va värt det! Den va såå kul! Nästa nya, Atmosfear! A men huur kul kan detta vara egentligen! Fantastiskt! 
Vi pausade åkandet med att växla pengar och testa spelhuset och köra bil, testa styrkan och diverse 5 och 10 kronors lekar.. vi hittade en skjutbana där jag kunnat stanna hela dan! Vid minigolfen stod vi brevid ett bekant ansikte från tv, Henrik Dorsin.. David testade att banka i topp på Klubbspelet och slangbellorna vart en favorit! Hann med höjdskräcken och lisebergshjulet va en välbehövlig paus för fötterna! 
Glasstajm betydde mer kö.. tror det tog en timme! Skönt att selfien uppfanns så man har något att göra under tiden! Träffade ju iofs på både trevligt och otrevligt folk men jag lyckades bita mig i läppen och klarade dagen utan att göra mig osams med någon, jag skällde inte ens ut någon! (Klapp på axeln)
 
När klockan vart 2045 gick vi till stora scenen där mix megapol hade sitt sommarkalas i form av Jakob Karlberg, Danny Saucedo och Eric Saade.. vi beställde mat till tonerna av den sist nämnda, när vi fick maten tackade mix megapol för sig! Haha, det va den matunderhållningen.. lite tråkigt att vi missade det, hade gärna hört Danny, gillar hans svenska låtar som går på radion nu... men maten va god och vi va trötta! 
 
 
Det fanns fortfarande en attraktion vi inte ville missa..Mechanica, det va 81-100 min kö hela dagen till den och även om jag älskar att åka så hatar jag att köa mer! Men kl hann bli 22 och vi bestämde att vi tar den innan det stänger 23... vi stod sist i kön och avslutade som sista par för dagen i den! 
Den va inte värd köandet, David gillade den men jag fick inget pirr av den!
 
Jag tänker avsluta detta inlägg med en diss, hotell Gaston. Spökhotellet, så jävla värdelöst rent ut sagt! Även om det bara kostade 40 kr så va det ändå inte värt det! Enda gången jag hoppade till va när en ur personalen nästan drämde en dörr i nyllet på mig.. nä lite nytänk och mertänk på den till nästa gång tack! 
 
Dagen lite kortare:
Åktid: 95 sekunder (+10 min i lisebergshjulet)
Kötid: 8 timmar
Resterande timmar inkluderar: mat, spel, växla pengar ch promenad



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0