Översvämmning

Jisses oh my god! Hallsberg is NOT the place to be idag! Jag har under morgonen fått bilder från de jag känner som bor där och de har det inte lätt nu! Igår hörde jag att det va en vattenläcka vid arbetsförmedlingen och att vägen va avstängd.. och under nattens oväder har det blivit översvämningar på flera håll.. folk går med gummibåtar och fraktar grejer, vissa försöker köra igenom vattnet men fastnar. Vissa tar sig fram med kanoter. 
Min syster har sin bil parkerad i översvämmningen och hon skriver till mig att vattnet bara stiger. Bäcken syns inte längre utan allt är en stor sjö! Jag är glad för min syster att de bor på 3dje våningen i ett lägenhetshus men förstå alla som bor i villaområdet och troligtvis har sjö in i vardagsrummen.. 
 
Nån som behöver en badring? 
Rea på fredrikssons i veckan? 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0