Projekt Barnsäkert Ego

När man har ett barn som är väldigt självkär vill man ju såklart hjälpa honom att vara extra glad dvs att få se sig själv så ofta som han vill. Tidigare har jag köpt en barn spegel och satt upp i myshörnan. Där står han och skrattar. klappar. Slickar. Äter och pussar på sig själv. 
Hej spegel-Algot!
 
Men så kutar han ju runt i gåstolen ganska ofta. Den gillar han. Men han kan ju inte se sig själv. Så jag fick helt enkelt fixa en till spegel-Algot. Jag flyttade ner spegeln vi redan har på väggen i Algot höjd. Men för att barnsäkra den gjorde vi såhär:
 
Steg 1: Ingen förebild. Rota fram gammalt skinn i din sambos bra-att-ha låda. 
 
Steg 2: klipp ut två bitar som passar spegelns längd.
 
Steg 3: vik ihop och limma skinnbitarna på längden så att de blir lite tjockare och slitstarka. Jag använde grönt lim.
 
Steg 4: skär ut cirklar från ett ännu tjockare skinn och gör ett hål i mitten. Dessa skall användas som skruv-brickor. 
Steg 5: skruva fast skinnbitarna över spegeln. Klart. Ta en bild och klappa dig på axeln eftersom du helt klart är en förjävla påhittig naturbegåvning. Check.
Imorn ska Algot få träffa nya spegel-Algot. Jag tror han kommer bli glad. 😃
 
Uppdaterat: vi passade även på att barnsäkra stegen vi har flyttat in i vardagsrummet med samma princip. 
Vart både bra och snyggt!😃👍
mammabina.blogg.se
2016-12-30 @ 23:42:04

Ja naturbegåvning är det rätta ordet för att beskriva dig!

Svar: 😚😚😍😍
Ellie och David




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0