Hallon & Blåbärs Dalen

Vilken dag! Efter en redig frukost bestående av fattiga riddare drog familjen på familjeshopping på family house i Hallsberg som har 50% på allt i butiken. David hittade tishor. Algot hittade bodysar och shorts. Jag hittade en klänning. Tipp topp.👍
Det va väldigt utplockat så Algots kläder är en aning för stora än så länge. Men de växer han ju i snart!

Sedan bar det av i husbilen för att plocka upp Tilda och Theo som skulle Campa i våran trädgård över natten. Sabina och Robert fick åka egen bil😃 vi körde upp husbilen på gräsmattan när vi kom hem och Teo fick hjälpa David att fälla ner stödbenen och veva ut markisen. Det gjorde han galant. Han behövde träna för han har nämligen bestämt att när han blir stor ska han oxå köpa en husbil!😍
Solen värmde på bra så vi bestämde oss för att dra och bada i hästhagsbrottet. Det va Robert och barnen som badade. Vi andra doppade fötterna. Eller ja, David är ju badkruka deluxe, så han doppade inte ens fötterna. Trots att han tillochmed tagit på sig badbyxor och allt!
Det blev iallafall en mysig strand stund.

Magarna började kurra. Det va dags för mat! Vi packade ihop oss och gled tillbaks till campingen hallon och blåbärs dalen som tilda och theo kom på att våran trädgård skulle heta nu❤

Och mat blev det. Det blev grillat i form av kött, kyckling, majskolvar, champinjoner. Magarna blev mätta!
Telma kom och visade oss sin middag. En stor råtta! När alla vart nyfikna och skulle titta på den, gissa om Kattskrället va stolt! Stolt som en tupp! 🐱

David hade återigen testat nya glass smaker. Så till fika blev det dumle glass och en ny variant på hasselnöts glassen. Lika gott som alltid. Men för mig slår det inte daimglassen han gjorde. Den var himmelskt god!😋
När kylan och myggen kom smygandes så kröp vi ihop inne i husbilen för lite Uno och yatzy. Alla vart lite trötta och sega så vi fick avbryta spelet. Men vad gör det. Imorgon bitti när vi vaknar är de ju kvar! Morgon yatzy?!😃👍

Så himla härlig och bra dag och bästa campingen och camping gästerna!❤😍

Slöhögar

Klockan 0420 ville inte Algot sova i sin säng längre.. vi gick upp och va vakna en stund tills vi däckade på soffan i 2 timmar... en annan sover ju lite räv när man ligger såhär.. Men trots det är det ju himla mysigt..
Algot sov vidare efter mat men jag tog tag i husbilen och började rensa ur. För imorgon får vi nämligen nattgäster! Mysigt! När husbilen va färdig och pappan vaknat blev det frukost framför prison break på tvn. Och så fortsatte det hela dagen. En riktig slödag! En semesterdag skulle man oxå kunna kalla det!

Klockan 18 bytte jag om från pyjamasen. Då tog vi en sväng på Ica maxi och sedan pizza tajm. Vi köpte med till min familj oxå och drog dit på en kvällstitt, de hade sågat hål i en vägg som vi var nyfikna på hur det blev. Vart kanonbra!
Det fanns även tid för lite kvällsgos med bästa Emil och det va Teo glad för😍

Inte många knop denna torsdag. Men vad gör det! Det är ju semester och då ska man ju koppla av...

Utslagna

Runt 10 tiden idag lämnade vi skara sommarlands camping. Det har varit kul att fått komma ut med husbilen och skönt att allt gått så bra att Campa med våra små skruttar. Både Teo och Algot har varit så himla duktiga och jag är så stolt över att ha en perfekt bebis och en perfekt vovve❤
A-barn som jag brukar säga. Teo är ju lite grann som en unge han med. Han parkerade sig själv i bilstolen förut. Sötis😍

Vi åkte in till Skara och tog en räkmackefrukost på ett fik som jag inte minns namnet på innan vi gled hemåt. Det va gött! Och det va perfekt väder att åka bil i. Lite halvmulet.

På vägen hem stannade vi i Laxå och hälsade på hemma hos Davids mamma. De erbjöd oss lunch och det kan man ju inte tacka nej till❤
Två skruttisar😍
Drog hemåt straxt efter 15 och efter ett stopp på Ica så landade vi hemma vid 17 tiden!

Teo gick direkt in och la sig på sin filt i soffan och nu innan läggdags fick jag tvinga upp honom ur sitt hörn för att kissa. Han har inte ens rest sig sen vi kom hem. Och då är klockan ett på natten nu.. utslagen totalt! Algot somnade för natten vid 22 och sover än. Det tar på krafterna att vara borta och få frisk luft några dagar!
Ben överallt!

David och jag började titta på prison break förra veckan. Jag har sett den serien tidigare men inte David. Så vi plöjde ett par avsnitt till tacos och lite godis innan läggdags. Farligt med serier. Man fastnar lätt och vips så hade halva natten gått åt.

Men nu är det sängdags. Imorn blir det tvätt och städ efter husbils färden.