Cozy Ride

Okej..eftersom ungen jag bakar inte låter mig sova tog jag idag tag i att färdigställa projekt mysa till nya hundburen i tidig otta! 
Närmare förklaring, vi har en hund som är väldigt frusen och när vi åker bil lutar han sig mot buren och den är kall! Stackarn behöver lite mys i nya bilen! I gamla bilen har han en bur som är inredd med spjälsängs skydd runtom.. det funkar oxå perfa! 
 
Steg 1: fota en förebild!
En tom och kall artfex bur!
 
Steg 2: köp en bädd eller något annat cozy. Jag hittade min på dollarstore! 
Tips! Mät hur stor du behöver innan du åker och handlar.. då slipper du åka 2 gånger som jag! Jag använde storlek medium tillslut.
 
Steg 3: Ta fram sax, måttstock, något att ha som snören och nål och tråd!
 
Steg 4: klipp ur i hörnen så att bädden lätt går upp på alla sidor.
 
Steg 5: klipp snören av exempelvis ett par gamla tights! 
Och sy dit dom! 
 
Steg 6: klipp till det sista! 
 
Steg 7: lägg i bädden i buren och knyt fast den i sidorna!
 
Steg 8: inred med en mysig filt och ett hundben!
 
Steg 9: väck hunden!
 
Steg 10: fota en efterbild! 
Lite mysigare bur!
 
Titta, njut och begrunda ditt mästerverk och konstatera att du än en gång är en naturbegåvning!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0