Relax, massage och spa

Den här fredagen har varit efterlängtad! När Johanna var här sist bestämde vi att vi skulle ta en paus från familjen för att gå på spa. Bara orden gjorde mig avslappnad. Jag googlade och gjorde en bokning. Jag har räknat minutrarna sedan dess. 
 
Så kom den här dagen. Klockan 1330 gled Johanna in på gården och straxt efter anlände David. Vi pussade Algot och David (jag pussade David) hej då och hoppade in i fordonet som skulle ta oss till dagens aktivitet. Relax, massage och spa i örebro. 
När vi gled in genom porten till ovannämnda salong blev vi varmt välkomnade och alla som jobbade där kom och hälsade på oss personligen. Bra första intryck. Efter det formella med betalning fick vi välja 3 varsina kulor från götlunda glass att bli serverade inne på relaxen. Jag valde melon, blåbär och mintchoklad. Johanna valde något med Lakrits också. 
 
Vi vart tilldelade varsin handduk, Badrock och ett par rosa tofflor innan vi vart visade in till relaxen. Väl där fick vi instruktioner om hur bubbelpoolen fungerade med bubblor och byte av färg om man tyckte det var viktigt. Det tyckte vi. 😄 en snabb rundtur om dusch, omklädning, ångbastu, vanlig bastu och information om när vi skulle vara klara och redo för våran behandling som vi fick välja tidigare. Sedan hade vi stället för oss själva i en hel timme. Alltså. HUR gött.
Vi hoppade i våra snyggaste baddräkter och började med en dusch och en snabbvisit i vanliga bastun innan vi begav oss ner i bubblet. Vi började med blått sken men ändrade senare till grönt. Vi testade även rött men det var inte något för oss. Med en sån stor bubbelpool för oss själva fick vi plats raklånga båda två. Skruvade lite på bubbel-trycket-ringarna och tog några simtag samtidigt som vi sippade på en varsin alkoholfri Mariestad. Livet är fan bra gött. 
När en hel timme hade gått vaskade vi av våra skrynkliga kroppar, hoppade i minimalt med kläder för att istället lägga oss på en varsin brits och invänta våran tidigare valda behandling. Massage. Ja tack. Jag tog en helkroppsmassage och det gjorde jag fan rätt i. Det va så jävla välbehövligt. Hon var så himla duktig. 
Efter en timme av hallelulja moment mötte jag Johanna ute i foajén sittandes med ett vinglas fyllt med efter-massage-vatten. Jag slog mig ner brevid henne och vart genast serverad ett likadant glas. Där satt vi. 2 avslappnade nöjda tjejer med skrynkliga nyknådade kroppar. Som nya. Vi försäkrade personalen om att vi definitivt kommer tillbaka men tackade för oss denna gång. 
Vidare for våra hungriga magar raka vägen mot grekiska kolgrillen. Det var dags för mat. En varsin stor saftig oxfile med bea, extra tzatsiki och aioli fick det bli. Vi slukade maten som hungriga vargar och två mätta och glada magar senare styrde vi kosan hemåt. 
För de som är nyfikna bokade vi spa paketet "parlyx" som alltså innehöll en timme ensamma i relaxen och en timmes valfri behandling. Ja. De trodde att vi var ett par från början. Men vi fick fram informationen vänner i samtalet. 😉
 
Alltså. Vilken helt jävla underbart perfekt spa upplevelse. Allt var så himla fruktansvärt bra. Tack Johanna för en helt fantastisk kväll. Detta var sannerligen inte sista gången!
 
Okej. Hej då.❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0