Rutiner

Igår åkte jag och min lilla prutt-Orvar för att köpa fleece dress till honom inför de kommande kalla dagarna. Sist vi va på shoppingtur hittade jag en på cubus. Men då sov Algot. Och jag ville prova innan jag handlade. Idag var han vaken och vi bestämde oss för storlek 80 att ha att växa i.
Premiär för nya mössan oxå!
Redo för vintern😍
 
Till kvällen drog David på auktion för en smedja och ersattes av Marie och jackson. Vi bjöd på mat och Marie bjöd på swarchwaldstårta. Mums. Algot fick lite gröt och persiko puré. Det gick ner. Han börjar nog vänja sig.
Jackson fick testa rittavlan och var faktiskt jätteduktig.
 
Sedan följde en kväll av försök till nattning av barn. Våran första kväll sedan Algot föddes som han var vaken till långt efter läggningsdags. Han somnade i vanlig ordning. Men lyckades bli väckt av en jackson. Sedan tog det några timmar att få honom att somna om. Jobbigt för en annan som är van att ha kvällen till att varva ner. David hann hem. Så vi fick lösa av varandra med att försöka få Algot att slappna av. 
 
Efter den kvällen är jag extra tacksam för att vi faktiskt har lyckas införa rutiner för Algot. Om än ruckbara. Han somnar alltid runt 2030 varje kväll. Och de timmarna vi har för oss själva på kvällen är verkligen guld värt. Han vaknar även runt samma tid varje morgon. Mellan 830-900. Den tiden på morgonen jag har att förbereda dagen innan han vaknar är oxå något som jag uppskattar. Även om jag ibland önskar att han skulle vakna tidigare. Men jag antar att de dagarna kommer när jag tycker tvärtom.😉
 
Det jag menar är att ikväll märktes det så väl hur vi alla påverkades negativt av att rutinerna vi har bröts. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0