Projekt kattlådehus

Jag älskar min katt.  Men jag älskar inte att ha en kattlåda stå framme. Att ha den på toaletten är det fulaste som finns. Eller vart den än står. Men oavsett om man har en med lock eller inte så hamnar sand utanför. De är bara fula.  Riktigt fula. Så länge har jag velat ha ett kattlådehus. Och nu kände jag att det var dags att ta tag i detta. Vi diskuterade om vi (David) skulle bygga en egen. Men tillslut bestämde jag mig för att göra om min gamla kista. Synd att förstöra den. Men nu hade jag bestämt mig! Så.
 
Steg 1: Ta förebilder
Steg 2: rita en mall för dörrhål (Din katt bör kunna komma igenom). Klipp ut och rita ut vart detta skall sitta på kistan.
 
Steg 3: ta fram en borr och sticksåg. Sätt på dig och ditt barn hörselskydd innan du börjar ljuda. (Och ta en selfie. Groupie? Tvåie. )
Steg 4: borra ett hål inom mallen. För att sedan såga ut detta med en sticksåg. Detta har du förberett dagen innan genom att be din sambo ta in detta från sitt verktygs lager ställe. 
Steg 5: måla kistan invändigt. Valfri färg. Jag valde vit. 
 
Steg 6: Be din sambo hämta en tunn gummimatta på rulle. Som han har på sitt jag-har-allt ställe. Klipp till önskad bit och limma dit i förvaringslådan i kistan. (Kommer förvara skit spade där. Då funkar gummimattan som skydd)
 
Steg 7: limma fast en gammal heltäckningsmatta i botten och lite upp på kanterna (förhindrar att sand eventuellt åker ut på golvet genom springor). Lägg sedan en räfflad flyttbar gummimatta i botten. (Allt detta har din sambo på sitt bra-att-ha lager)
 
Steg 8: släng på ett nytt lager vitfärg utanpå kistan oxå. 
Steg 9: kluddra dit några roliga figurer i locket. (Kan vara trevligt att se när du öppnar).
Steg 10: hämta katten och fota efterbilder.
Sådär. Då va kattlådan ett minne blott för ögat. Jag har sagt det förr men. Jag är en naturbegåvning! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0