Besiktning

Idag var det 18 månaders besiktning för Algot! 
Kl 0815 gled vi in på bvc. Algot fick bygga med 4 st klossar. Peace of cake. Hon frågade hur det gick med mat. Sömn. Om han sa minst 8-10 ord och frågor allmänt om utveckling. Algot fick mvg. Okej. Jag satte det betyget men iaf. Han mättes till 84 cm och det konstaterades att han inte längre får plats på bebis-mätbordet. När han skulle vägas tyckte han att bebisvågen var lite läskig. Men han är nu 11.4 kg tung. 
 
Då han blivit sjuk i veckan med hosta så ville de inte ge honom vaccin idag så vi fick en ny tid nästa vecka för det. När kontrollen var klar for vi vidare mot jobbet och hälsade på. Jag var tvungen för att se hur det gått med kaoset. Det var under kontroll. Sedan for vi vidare till ännu en anhalt innan hemgång. Syrran. 
Pruttungen i för liten jacka. Jag hoppades att den skulle funka iår men jag inser att den är för liten😭
Det blev lek och bus och mat innan vi drog hem för lite vila. 
 
Väl hemma kände jag att man kanske skulle ta tag i julshoppingen ändå. Ringde syrran, hon och Hilma ville med så vi sammanstrålade igen. Väll inne på gallerian så var det inte så mycket folk. Det var fullt hanterbart. Vi gled in på h&m där jag hittade tunna tights till mig och en fin, varm och gosig jacka till Algot.
Efter att ha glidit runt ca 30 minuter där inne fick jag jätteont i kroppen. Vi gick till lekplatsen. Där satt jag. Ungarna lekte. Sedan gick vi och åt. Jag klarade verkligen inte att gå. Jag fick som kramper i magen och mådde illa. Vi tänkte åka hem men insåg att det var läggdags för barnen om en dryg timme. Så vi gick och lekte med bilarna. De som kostar en förmögenhet att glida fram och tillbaks i 40 sekunder. Våra barn är nöjda bara de får sitta i. Jag hämtade en fåtölj från fiket och placerade röven i. 
Vi hade iaf förberett med pyjamas och välling. Ungarna somnade i bilen hem som planerat.
Nu slipper han trängas i en för liten jacka i vinter. Check. Resten av julshoppingen får jag nog leja bort. Annars får folk ha förståelse för att jag inte pallar detta denna jul. Jag ska ju för fan föda barn om 2 veckor! 😲
 
I'm out. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0