Dag 1

Dag 1 på föräldraledigheten för Ruben var kommen. Måndag och jag behövde inte gå till jobbet. Algot behövde inte gå till dagis= sovmorgon. Algot vaknade  till vid 630. Jag gick in och slängde till honom en flaska välling. Då somnar han om. Jag med. Kl 8 ringde jobbet och väckte mig. Jag gick upp efter det samtalet. 20 minuter senare vaknade pruttungen. 
 
På fm var vi bara inomhus. Algot leker ju så himla bra. Jag har dåligt samvete för att jag inte kan sitta på golvet och leka med honom men jag klarar knappt ens 5 minuter. Tur att katten finns. Hon är nästan alltid där han är. Annars är Algot där hon är. 
Om det är för att hon vill vara nära Algot eller bara är sjukligt social det vet jag inte. 
Pruttisar.
 
Eftermiddagen kände jag verkligen att vi måste ut! Vi har vart inne hela helgen oxå. Iaf Algot. Så vi pälsade på oss och gick ut och tittade på lastbilarna och grävmaskinen som går varma utanför fönstret. Två nya grannar är på väg att byggas upp. Lugnet i den här delen av gatan är alltså slut nu. Skit. Jag som inte ens gillar folk😉
Vi har lånat en smidig sulky av mamma så man lätt kan smita ut med hunden och ungen. Problemet. Ja. Hunden vill ju inte gå! Det är för kallt. Iofs sitter han i vagn även på sommaren. Han älskar vagnar helt enkelt. Algot tycker att det är jättekul. Men meningen är ju att han ska rastas och göra av med lite energi. No thanks matte, jag sitter heller här och myser i vagnen.  
 
Till kvällen bestämde jag mig för att klippa till Algot inför julen😉😎 förebilder här:
På köksbordet med lite traktorer som underhålling då sitter han där han sitter det lilla livet. 
 20 minuter senare:
Check. Nyklippt onge. Söt innan. Söt efter.😍 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0