Premiär badhus!

Ja nu ska ni få höra...
 
Jag startade dagen med att sitta som på små nålar på klockslaget till anmälnings öppningen för babysim. Jag hade tillochmed stallt klockan för detta. Ifall att liksom. Platserna är ju väldigt eftertraktade. Men Algot vaknade kl 7. Så jag var vaken. 
 
Jag skulle boka in mig och Ruben och Johanna och Freja. Klockan 8 öppnades anmälningarna. Allt genom nätet. När sidan tillslut uppdaterades Klockan 8 klickade jag i 2 deltagare. Skrev i namn. Det ploppade upp en ny sida som frågade om jag var medlem innan jag fortsatte. Suck. Ja det är jag väll sedan sist. Men vad FAN har jag för lösen? Skrev i typ 7 olika alternativ och det sista var rätt. Puh! Sedan kom jag vidare till betalning. Alltså. Sist bokade vi bara och betalade sen på plats. Aja. Det fanns ETT alternativ. Kortbetalning. Sprang ner fort som fan och hämtade mitt kort. Skrev i alla siffror och klickade mig vidare. Självklart funkar INTE mitt kort att betalas med genom nätet. Vad göra? Smsade Johanna. Hon skickade bild på sitt kort. Jag skrev i hennes kort nummer istället. Godkänn via bankid. Smsade Johanna. Hon godkände. Kom inte vidare. Man kunde välja engångskod ist för bankid. Tog det. Fattade ingenting. Testade igen. Inget hände. Johanna smsade mig en bild på två engångskoder. Aha. Skrev i det. Kom inte vidare. DubbelSUCK. Vi bestämde att vi skulle testa att börja om från början. Gick ur och skulle börja om. FULLBOKAT. Ja men det var väll självaste FAAAAN. 
 
Jag ringde badet och förklarade mitt problem. Elin som tjejen i telefonen hette klickade in på babysimmens anmälningar och tittade. Och hör och häpna... Vi hade fått plats!! Yeeeyy😃 
 
Det startar om två veckor. Kul! Men. Ruben har ju aldrig badat i badhus. Ska jag åka dit på dagen. Tänk om Ruben avskyr badhus? Tänk om han börjar gråta? Tänk om det bara blir kaos! Nej. Det här måste redas ut. 
 
Eftersom jag inte hade en aning om hur Ruben skulle reagera vågade jag inte åka med båda barnen själv första gången när Ruben skulle få sitt första badhus dopp. Men efter all sjukdom och ledighet behöver Algot ändå lite dagis tid. Så vi körde honom dit och sen for vi iväg mot djupadalsbadet. Vi betalade och klev in. Ruben har inga egna badbyxor men mina små killar har ju ungefär lika små rumpor så Ruben fick låna Algots. Haha. De var inte ens förstora!😂
Vackrare badgosse får man leta efter! Och alltid lycklig Såklart!  
 
Så var det dags för duschen. Hm. Ruben har ju bara badat i balja hemma. Hur skulle detta gå. Vi tog duschen med slang. Ja. Det var lite läskigt. Först blev han lite ledsen av själva strålarna. De var faktiskt jättehårda! Så vi tog en vanlig väggdusch ist. Vatten över hela huvudet och kroppen. Läskigt men han sa inget.
 
Sen var det äntligen dags för själva badet. Vi gled ner och nja. Han tyckte nog varken eller först. Eller så var han bara i chock. Haha. Det lättade och han kan ju för tusan flyta! Jag höll bara min hand under hans huvud/nacke och han bara låg där och flöt uran problem. Så lugn! Pratade och jollrade. Skrattade och tittade sig omkring. Helt klart plus. Kul. Vi var kvar i ca 30 minuter. Sen blev det dusch igen. Medans jag duschade låg han snällt inlindad i handduken på en sån madrass och skrattade åt mig. Tvåla in och duscha honom var inga problem. Däremot stunden han fick vänta naken medans jag hämtade torra handdukar. Runt hörnet. Var inte populärt. Brrr. Då sa han till! 
 
Klädde oss. Han fick käk. Sen sov han i 3 timmar. Gött. 
Fina älskade lilla Ruben. Jag älskar att han är så himla MED nu. Och jisses så han PRATAR. Tokmycket. Så himla roligt. Han har hittat sin röst😍
När ungarna lagt sig idag hade jag hunnit fixa de dagliga göromålen tidigare. Så hur skulle jag spendera de sista timmarna innan läggdags. I soffan. Ja det borde jag kanske gjort. Men nu blev ist skåpen och lådorna i köket rensade. Urtorkade. Möblerade om lite. Sorterade och fixade lådor och självklart med etiketter. Blev en hel del plats över👍minus på hörnskåp dock. Jag gillar inte hörnskåp. 
Ahh. Skönt. Ordning och reda. Check. Godnatt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0