Extrafamilj och soffshopping

Torsdag och vi hade bestämt träff hos extrafamiljen. Klockan 13 mötte vi upp Theo hemma när han slutat skolan och knatat hem. De bor granne med skolan. Perfekt. Killarna började leka direkt. Som vanligt. Där satt jag och Ruben medans de lekte med tåg. Sen kom Tilda hem. Efter det anlände Bina och sist men definitivt inte minst klev Jonas innanför dörren. Det hann även komma en kompis till Tilda. Fullt hus. David shoppade på myrorna och bra och begagnat. han hittade en mindre soffa som jag vill ha. Det blir nog till att checka in den på lördag. 
 
Bina har en kompis som sålde av lite barnkläder. Eftersom jag slumrat till en stund i deras soffa (man känner sig ju som hemma liksom🙈) låg jag kvar där medans Bina visade upp de sååå fina och fräscha kläderna. Främst var det overall-påsen jag var intresserad av men fick med massa annat hem oxå.
Hur fint. Ruben kommer bli svinsnygg! Check.
 
Till middag fick vi färskorv och potatismos a la linas matkasse som jag gillade skarpt! 
Middag in the making. Bina med hela grabbskaran fixar. Ruben var arbetsledare. 
 
När vi skulle åka hem hade Algot i vanlig ordning inte lekt klart. Aldrig. Föör roligt. Som alltid när vi umgås så ser man knappt röken av ungarna. Men på söndag är vi tillbaks igen! Algot vaknade dock med snor i hela ansiktet idag och det flödade hela dagen. Han har vart ledsen till och från sedan han la sig ikväll och känns lite varm så vi får se hur han mår imorgon. Fredag. En dag som alla andra när man är föräldraledig😎 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0