Jigsaw

Mina absoluta favoritfilmer är utan tvekan SAW- filmerna. Inte för att jag gillar en speciell genre eller för att det är någon speciell skådis. Jag gillar filmer som har ett syfte. Filmer som har en betydelse. Eller att handlingen åtminstone har det. Dessa filmer skriker syfte! Sen att det är blod och splatter och tortyr. Det har inte så stor betydelse i betydelsen. 
 
Allt som händer i dessa filmer är planerat in i minsta detalj. Den som gjorde dessa filmer är ju ett geni. Så himla bra. Jag älskar verkligen att allt har en mening i slutändan. Så när jigsaw kom ut på bio ville jag verkligen gå. Men graviditeten hindrade mig. Jag kunde inte sitta i en biostol så länge. Igår tittade vi på den från soffan hemma. 
Så. Efter 92 minuter var jag tyvärr inte hänförd. Jag hade nog liiiite för höga förväntningar. Den var helt okej och i samma stil. Men ändå var det inte riktigt samma som tidigare. Den här filmen kändes lite ihopslafsad. Inte lika planerad. Sevärd om man gillar de tidigare filmerna. Men annars får man nog inte ut så mycket av den här filmen. 
 
Så tyckte iaf jag. Får nog dra ett maraton med alla de tidigare filmerna snart! 😃
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0