Stora killar

I onsdags var det dags för kontroll 2 av Ruben. Så efter dagis lämning av Algot gjorde vi oss iordning. Alltså. Mindre än 3 veckor efter förlossning och så här snygg och fräsch är Jag! Jag orkar liksom stå och platta håret. Skilladen den här gången är att jag VILL göra saker. Efter Algot mådde jag bara piss och skit alldeles för länge! 
Jag är bara såå glad att jag mår bra!! Det är SÅ JÄVLA SKÖNT! Har dock fortfarande problem med rygg och mitt högra ben men ändå. Jag mår bra. Jag känner mig som fakking superwoman! 💪
 
Ruben hade gått upp 300g och vägde 3880g. Han väger nu över sin födelsevikt och är snart vuxen. 
Han var inte gul längre. Så klart godkänd bebis. Kontroll om en vecka igen. Efter bvc åkte vi förbi jobbet och hälsade på. Alla vart glada när jag kom.. med fika. Haha. Jag skröt lite om hur duktiga barn jag har som låter oss sova på nätterna. Det sticker alltid lite i folks ögon när man berättar sånt. Jag tycker att det är kul. Jag är stolt över mina a-barn❤
 
Sen åkte vi och väntade på att hämta Algot. Har sagt till dagis att han får sova en timme, men eftersom jag inte vet exakt när han läggs så vet jag ju heller inte när han vaknar.
När vi kom in fick vi höra att Algot inte sovit något alls. Han hade inte somnat. Jisses tänkte jag. Det här blir en kul efm. Vi hade planerat att åka till mor. Så vi gled dit och hängde, röjde och lekte. Algot var Glad, pigg och inga tecken på att han inte sovit middag. Åkte hem straxt innan 18. Hem. Nattningsrutiner och sen somnade Algot utan problem. Skönt! 
 
Torsdag. Idag. MASSA snö!!!! Och det bara fortsatte snöa hela dagen! Så kul. Lite kämpigt med vagn men iaf😃
På väg till dagis vart barnen insnöade i vagnen❄ Ruben och jag gjorde ingenting idag. Sjukt tråkigt! Allvarligt. Bebisar är sjukt tråkiga att hänga med. Jag verkligen längtar tills Ruben blir större. Algots ålder är väll ändå helt okej nu. Vi kan ju göra lite mer. Men det är ändå en massa tider att passa och planering. Jag längtar till när man inte behöver packa skötväska! Att "bara dra iväg" liksom. Och förstå vad kul killarna kommer ha tillsammans! Åh!❤
 
Vi stannade ute och lekte när vi hämtat Algot idag igen. Algot är verkligen mammas kille. Han älskar snö! Han bara slänger sig raklång ner i snön med huvudet före. Och så skrattar han och gör det igen. Fan vad vi ska bygga snökojor och grejer när de blir större. Så himla kul. Jag längtar!! 😃😍
Älskade lilla prutt. Idag hade han inte sovit på dagis heller. Och inte heller märktes det av under eftermiddagen. Och så somnade han direkt till läggning. Så himla skönt att han somnar ordentligt igen. De här 2 veckorna som "trasslat" blir ju lite stressande ändå när man inte vet vad det beror på. Kontrollfreak som man är. Han behövde ännu mindre sömn. Det trodde jag inte. Han är ju fortfarande liten. Är han stor nu min lilla kille? Skönt om han klarar av detta. Får se hur det går i längden. Men så skönt om han slutar sova middag. Då blir det mycket lättare att planera dagarna! Och så får vi ännu mer tid tillsammans❤
 
Efter utelek och väldigt sen mellis blev det filmtajm! 
Hela gänget samlade. Alla älskar mysfilten❤
 
Vilken bra dag det blev ändå. Undrar vad vi ska göra imorn. Jo jag vet. Vi ska ha sovmorgon! Och så är det fredag! ❤
www.mammabina.blogg.se
2018-01-20 @ 12:03:15

Klart du känner dig som fakking superwoman....du är ju fakking superwoman personifierad 💪🏻

Svar: 😉😙❤
Ellie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0