Sjukstuga, besök och julklappar

Min andra dag som ledig jäsningsmaskin startades med en hel del mys. Algot hostade så han kräktes inatt så jag bestämde att han fick vara hemma från dagis oavsett hur han mådde när han vaknade. 
Vid 8 hämtade jag honom över till mig och där låg vi. Ihopkurade till klockan 945. 
Han mådde skapligt men hade 37.8 i temp. Jag klassar det som Algot-feber då han ligger runt 35.6 i normalfall. Hur mysigt är inte detta! Jag älskar att gosa med den här fisen😍
 
Vi var mest bara hemma och gjorde ingenting. När Algot skulle sova middag, vilket han gör i vagn på altan, hann han sova i inte ens en timme när grannarna startade sina maskiner och lät som självaste fan! Detta resulterade i en superledsen Algot som inte sovit klart men inte kunde somna om. Dessutom sjuk så han behövde verkligen sova! Jag hatar grannar. Inte ens i sitt egna hem får man lugn och ro nu. Det ska låtas och bökas och jävlas! Jag kommer redan på förhand inte gilla dessa grannar som flyttar in. De har redan satt sin potatis. Ja. Jag förstår att man måste få bygga hus. Men jag tänker vara bitter ändå! 
 
När vi myst klart i soffan och ätit mellis klädde vi på oss och åkte till Ica. Vi köpte glass och maränger till kvällens besök och hämtade ut en babybox. Algot bar den hela vägen. 
När vi öppnade paketet vart Algot väldigt besviken. Där fanns inget kul! Bara våtservetter, blöjor, bindor, bebisschampoo och amningspads🤣
 
Nåja. När pappa och kvällens besök i form av farmor och kent anlände vart han iaf glad och tillochmed lite speedad. Kul. Han mådde mycket bättre på eftermiddagen och tempen har gått ner. Skönt. Det blev go glass och jag fick fina presenter! 
Superfin 3 delad kakburk med en femhunka i toppen. Tack fina ni😙
 
När gästerna åkt hem, Algot lagt sig och David dragit för att lasta av bilen i hällabrottet, han får hur mycket "skräp" som helst nu från jobbet. så tog jag fram julklapparna för inslagning och mina pyssel grejer.
Jag behöver ett större bord när jag ska pyssla🤣 rensade lite oxå. Det blev iaf fina julklappar och så fixade jag en adventsljusstake oxå. Algot fick en lucka choklad tidigare. Det har inte blivit en lucka varje dag men han är lika lycklig för Det!😍
Så mysigt att få slå in julklapparna. Jag är nöjd med årets start på pysslet! Nu ska det bara inhandlas några till. Inte alls planerat iår. Jag köper typ lite på måfå. Det har varit lite hektiskt men förhoppningsvis blir alla glada och nöjda. 
 
Nu är det sovdags. Imorgon blir det en morgon-biltur. 
 
Okej. Hej då. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0