Åter till vardagen

Som att vardag och helg skulle vara någon skillnad för oss. Haha. Vi hade morgonmys till 9 som vanligt. Algot kom inte över inatt. Jag vaknade kl 6 av att han ropade på mig. Han ville ha välling i sängen. Det fick han. Han somnade om. Kom in till oss vid 0830 sen. 
Algot körde kikaren idag. Buskorv❤
 
Har dragit iväg direkt efter frukost nu hela helgen och Algot vill ju leka med sin saker så vi stannade inne hela förmiddagen. Efter lunch och vila gick vi ut i det fina vädret. Jag plockade undan snöskyfflarna och när jag kommer tillbaks har Algot tagit skålen med hundgodis och sitter och matar Teo. Haha. Lycklig hund.😂
På promenaden tog vi vägen förbi lekparken. För minsta lilla blir han så glad mitt lilla liv. 
Oj vad vi åkte i stora rutshkanan. Vi fastnade på mitten båda två och det var ju såklart sviiinkul. Den lilla försökte sig mamman inte på. Haha😂😂
Ruben var vaken en stund ute. När vagnen började rulla gick det inte att hålla honom vaken längre😴😴 men lika lycklig som vanligt. Lyckliga ungar. Lycklig mamma❤
 
Ikväll när ungarna somnat satte jag mig ner och slog på en serie. Alltså. Jag minns inte sist jag tittade på tv som inte var barnkanalen. Vad sjukt. Det är ju alltid tvätt. Hänga upp.plocka ner. Vika in i skåpen. Plocka bort det som är urväxt. Hämta nästa storlek. Vika in det. Sortera. Matrester. Disk. Byta sängkläder. Städa. Packa dagis väska. Packa skötväska. Rensa skötväskan. Ja listan kan bli huuur lång som helst. Varje kväll gör jag sånt här när barnen lagt sig. Jag kommer alltid i säng alldeles FÖR sent. Ikväll blev det ju iofs oxå sent. Men jag struntade i ovanstående. Förutom dagisväskan. Algot får gå på dagis imorn. Tar resten då. 
 
Plus att jag inte är helt hundra än. Det kommer till kvällen/natten. På dagarna mår jag ändå hyfsat faktiskt.  Klar. 😁



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0