Påskdagen

Efter en hostig natt låg vi som vanligt kvar och mös i sängen. Ungarna sov Bra! Ruben hostade lite i sömnen Men annars var det som "vanligt". Algot vaknade kl 8. Skönt. Dock så var ju jag vaken alldeles för sent. Så det var jag som behövde morgonen. Iofs är det nog alltid jag som behöver morgonen. Men eftersom ungarna sovit bra kände jag mig ändå rätt pigg. 
Myskillarna❤
 
När vi låg där och drog oss skickade mamma att de skulle käka frukost på IKEA. De brukar åka dit ibland på helgen. Vi har aldrig varit med på det och idag kände jag att. Fan vad skönt att bara äta. Jag ringde och sa att vi gärna hänger med. Hon sa att det öppnar 0930 och eftersom det blir urplockat fort vill de vara där den tiden. Ok!? Klockan var nu 0900 och vi låg i sängen! Jag antog utmaningen och sa: Vi ses på IKEAs parkering om 30 minuter.
 
Förberedde Algot på att vi skulle åka bilen och träffa mormor och Morfar. Ruben fick mat i sin säng medans Algot och jag gick ned. Algot fick leka. Jag packade en snabb väska med diverse bebis grejer. Jag hämtade Ruben. Klädde honom och sjoff ner i bilstolen. Han somnade. Tog ut hunden på en snabb kiss och bajsning sedan klädde jag mig själv och sedan Algot. Vi hoppade in i bilen och klockan 0930 stod vi parkerade utanför IKEA där mina föräldrar tog emot oss. Yeah!
 
Ni kan kalla mig superwoman. 2 ungar. En hund. En vuxen. 30 minuter från pyjamas till IKEA. Eftersom jag är ganska lugn i stressade situationer (med mina barn. Med undantag. I folkmängd. Not so much) berördes inte ungarna av det. Det blev en vanlig morgon som när vi ska iväg någonstans. Tidsuppfattningen är ju inte densamme för barn som hos vuxna tackochlov.
 
Dessutom. Jag förbereder alltid Algot på vad som skall hända i god tid innan, Brukar påpeka detta ett par gånger och ber alltid om ett svar tillbaka så jag vet att han hör mig. Tex-snart ska vi åka bilen, då ska klä på oss kläderna, Ja? Då svarar han -japp. Sen följer han med utan trassel. (Med undantag. Han är ett barn). Eftersom jag avslutar varje mening med Ja? När jag ber Algot om saker. Har jag lyckats svetsa in det så hårt att jag använt det på både Bina och mamma utan att jag tänkt på det. Haha. 🙈
 
Nåja. Nog om det. Ikea levererade. Det fanns allt som en frukostbuffé skall innehålla. Algot åt som en häst! 
När vi satt där och mumsade ringer min telefon. Det var barnens gammelfarmor som undrade vart vi var. Alltså. Som jag skämdes. Hon hade ju skickat sms dagen innan att hon skulle komma förbi. Mitt minne alltså. Det kom ut med Ruben. Jag skyller på honom. Men jag skäms ändå. Förlåt farmor❤
 
Som TUR är så skulle vi på samma kalas på eftermiddagen. Så vi hann ses ändå! Davids bonussyrra Cissi fyllde hela 30 år! Fullt hus. Dock kom kamera-ellie fram när alla åkt. Haha. 
Vi var inte så ensamma som det ser ut😂
 
Vi kom hem lagom till kvällsmat och så var det hopp i säng. Mysig dag. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0