Projekt altanfönster

Okej. Så. Ett tag har jag velat ha fönster på altan. Det är öppet en bit på ena väggen. Där regnar det in. Snöar in. Jag fick plexiglasskivor av min vän Johanna innan vintern. Av olika anledningar hamnade de under snön. Där har de legat och gottat till sig. Men nu när våren är på intågande. Dvs regn. Var det dags att ta tag i projekt altanfönster! 
 
Steg 1: fota förebilder. Såklart.
Steg 2: ha en händig man/snickare till hands. Det underlättar enormt. 
 
Steg 3: berätta för den händige mannen/snickaren hur du vill ha det. 
 
Steg 4: den händige mannen/snickaren knåpar ihop lite ramar och dyligt och fäster plexit på samt fraktar det hem till dig. 
 
Steg 5: skaffa även en snickar lärling.
Steg 6: den händige mannen/snickaren och lärlingen sätter upp detta på altanen. För att vara mer delaktig. Håll i ena änden när den skall sättas på plats.
 
Steg 7: be snickar lärlingen att sortera skruvar. Helst över hela gräsmattan. Det blir en extra utmaning inför gräsklipparsäsongen. Ta även en katt till hjälp om det behövs. 
Steg 8: för att peppa den händige mannen/snickaren. Fixa publik.
Steg 9: ge snickar lärlingen mat. 
Steg 10: klart! Fota en efterbilder
Klapp på axeln. Lite färg inom kort=perfekt! Även som projektledare är man en naturbegåvning✌
 
Info: vi hade en brimnes sänggavel i förra huset. När jag tapetserade om och skulle ta bort denne från väggen hittade jag inte vart man skruvade loss den. Vissa saker har jag noll tålamod med. Detta var en sån sak. För att göra en kort historia kort. Jag DROG loss den från väggen. Den gick sönder. Förvånande. Nej. Den såldes tillslut och vi vart av med åbäket. 
 
När jag flyttade hit. Köpte jag sängen som Helena haft här. Den var ny och självklart var det en brimnes sänggavel. Fuck. Nu när jag bytit sovrum passar den än mindre i detta hus. Jag bestämde mig för att sälja den. Denna gång googlade jag hur man skruvade loss den. Man lär sig ju av sina misstag. Eller? 
 
Jag fick loss den utan problem och var sjukt stolt över mig själv eftersom jag även slängde ut den till försäljning på Facebooks säljsidor. Check liksom. 
 
Men nu stod den ju där i vägen i Algots rum. Den måste ut. Nu. Bestämde mig för att kånka ut den i hallen. Självklart väntade jag inte på hjälp utan fixade detta själv. Eller? 
 
När jag är halvvägs ut ur rummet med skiten märker jag inte att mittdelen hakat fast i dörröppningen. Jag skjuter på och det säger KNAAAAAK. Fuck. Ja. Den gick sönder. Stora jävla hål i hela bakstycket. 
 
Jag tog bort den från Facebooks säljsidor och David hjälpte mig att ställa ut den på altan ist.
Men hallå. Check på den! Det är ju hyllor in på sidorna. HUR bra för diverse sommarförvaring. Jag tror jag nämnde det där med naturbegåvning redan va? 😉
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0