Semlor, snorungar och signering

Måndag. 
Algot fick hänga på dagis idag. Ruben och jag hämtade enbarnsvagnen i gamla huset. Alla däck var typ tomma. Tog med den till pärona. Lånade kompressor. Ett däck var paj. Samma som pajade när den var ny. Suck. Åkte till gammal babyproffsen. Minns inte vad det heter nu. Det var inte fel på däcket. Det var bara vridet. De fixade. Vi slank in på Marieberg och coop. Köpte tights till mig och apoteksgrejer. Check. 
Ruben kräktes ner alla kläder vi hade med oss under timmen vi var där. Inklusive ytterkläderna. Han fick åka hem med mitt pannband som halsduk och raggsockor på händerna. Tur vi hade åkpåse! Check. Dagen slutade ganska tråkigt. Men det är off-blogg så att säga. 
 
Tisdag.
Fettisdagen. Dagen flödade av semlor på sociala medier. David kom med semlor efter jobbet. Och så hade han köpt med mina favoritfrallor till hjärtadagsfrukost. Mina föräldrar dök upp under kvällen. Även dom med semlor. Det blev fika! Min mor hade köpt jordgubbar till mig till hjärtadagen. Min gamla soffa som legat ute för försäljning för en femhunka ville ingen ha. Men så fort jag ändrade till skänkes då jävlar var det hur många snåla jävlar som helst som ville ha skiten. Sa jag snåla jävlar. Ja jag gjorde det va. Folket som hämtade hade visst dålig syn och körde in i en stubbe på min gård med sin fina glänsande bil. Förlåt mig men snåla jävlar ska lite otur ha. Gratis soffa. Check liksom. Jag kan inte låta bli att gotta mig lite i det. Ha. Ha. 
Semlor. Ligger gott i magen.
 
Onsdag. 
Alla hjärtans dag. Ruben tog sovmorgon så jag och Algot smög ner och startade dagen ensamma med mysfrukost. Frallor och jordgubbar. Vilken lyx. Min lilla chillare. Göttaren. Mysprutten. När Ruben vaknat klädde vi oss och for till bvc för Rubens 2 månaders kontroll. Han är ju inte riktigt 2 månader än men snart. Han vart godkänd även denna gång och väger nu 5240 g och är 56 cm lång. Vi pratade om mig oxå. Det gör man tydligen när det gått 2 månader. Jag sa att jag mår bra. Jag fick beröm från bvc sköterskan. Hon sa att hon såg mig som en trygg person. Att jag var väldigt bra med barnen och att jag var väldigt pedagogisk. A men. man blir ju stolt liksom. Suger åt mig✌
Vi mellanlandadet på jobbet. Spred ut oss med alla Bebis och barn grejer. Algot lekte med sandra. Min vikarie. Och Ruben gosade med Zaw. Väldens mest barnkära lilla burmes. Nytt på jobbet var en sverige karta med nålar var vi har projket. Kul. Och en bubbelvattens maskin! Jahaja. Men någon hot choklade får jag minsann inte. Men bubbelvatten går bra. Chefen försökte lura i Algot att Ruben hette kent. Min chef heter kent. Han är bra rolig han. Han tror att Ruben kommer bli mobbad för att han heter Ruben. Men kent går bra. Ruben kommer inte bli mobbad. Alla kommer vara avis för att han har så jävla fint namn! Jag är helt säker. 
 
Nåja. Algot sov middag i bilen och när han vaknade mötte vi upp Eric och Valter på olearys parkering i askersund. Det blev en god lurre. Mums! När vi var mätta gled vi till öppna förskolan. Där fanns både det ena och det tredje att leka med. Jättekul. Algot hade såå roligt. Ruben hade kul på sitt sätt. 
Sedan hände precis det som gör att jag normalt sett inte hänger på såna där ställen. Algot lekte med några bilar. Ett barn. I 3 årsåldern. som lekt med just samma bilar typ 20 minuter tidigare men nu var igång med något annat. Gick raka vägen fram till Algot och skrek och ryckte bilarna ur händerna på honom. Jag blev såklart arg. Okej. Jag blev svin förbannad. Jag tog tillbaks bilarna från barnet och sa att dessa hade han gått ifrån. Nu lekte Algot med dom. Barnet slog då till Algot. Om jag blev förbannad innan kan ni ju förstå hur jag kände nu. Jag tog ungjäveln i armen och röt åt honom att så där beter man sig fan inte. Okej jag svor inte åt honom. Jag är ju pedagogisk. Ungen slängde sig på golvet. Skrek och sparkade till alla leksaker han kom åt så att de flög åt diverse håll. Barnets pappa kommer in i rummet. För alla föräldrar som var på stället satt självklart och drack kaffe i matsalen. Man är väll inte där för att hänga med barnen liksom. När pappan glider in berättar jag för honom vad som har hänt. Pappan går fram till sitt skrikande och sparkande barn..... Och TRÖSTAR honom.!!!!!!!!! Alltså. What?! Jag skulle ALDRIG tillåta att mina barn betedde sig på det sättet. En fet smäll och håll truten ungjävel hade fan vart bättre om han ändå ska göra fel liksom. Jag hade sån jävla God lust att fråga vad Fan han höll på med. Eftersom de inte pratade på svenska vet jag inte vad han sa till barnet men den sammetslena rösten, strykningen på huvudet och kramen talade sitt tydliga språk ändå. Inte konstigt att ungar nuförtiden beter sig som bortskämda snorungar när föräldrar inte ens vågar sätta gränser när barnen GÖR FEL. För att de börjar skrika? Ja men låt honom skrika då! Pappan gick sedan ut i matsalen igen. Jag gick ut dit och sa högt och tydligt: det här är anledningen till att jag inte åker till såna här ställen. För att föräldrar inte kan säga till sina ungar när de gör fel. Jag fick bara blickar. Jävla SKITFOLK! Nu blev jag lite bitter men det var kul att hänga en stund med Eric och lilla Valter. 
 
Torsdag.
Hemmadag deluxe! Till eftermiddagen knackade det på dörren. Det var min kusin Tilda med mor som kom på spontanbesök. Kul. Mindre kul för Algot som fick Karins nagel i nacken. Alltså. Det gick hål. Aj! Som tur var gick det bra för våran hårdhudade stenhårda kille som lekte vidare trots svullen och röd nacke. 
Snyggon.
 
Fredag. 
Efter frukost drog Vi till mamma och lekte. När Algot sov middag stack jag iväg hem och städade huset. David kom lagom till dammsugningen. Sedan var det dags för Ruben att få en pappa. Vi gled in på stadshuset klockan 1500 och blev upplockade av Hanna. Hanna förvisade oss en och en till väntrummet medans den andre under tiden fick svara på frågor som till exempel när Ruben tillverkades. Alltså vilket datum. Eftersom vi har stenkoll vart vi godkända. 2 kvinnor kom in och tittade på David när han signerade pappret. Sist fick jag kladda dit min kråka och vips så blev David Rubens pappa. Check. David åkte och fixade inför trippen till svenska rallyt imorn och jag passade på att göra en snabbhandling innan det blev middag hos päronen. Bolibompa och hem i säng! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0