Släpp allt!

Den senaste veckan har jag varit så trött och Algot har inte riktigt varit sig själv. Vet inte om vi börjar dra på oss något. Idag var planen att frukosthänga hos vår extrafamilj. Men de hade haft ett fall av kräks under natten och då menar jag inte bebiskräks. Vi tar inga risker i kräks fall. Så när algot av någon anledning vaknade 0645 så bestämde jag mig för att INTE gå upp. Eller ner. Inte starta dagen iaf. Okej vi går aldrig upp innan 8. Men jag behövde verkligen få sova ut! Jag hämtade Algot. La honom i min säng. Gick ner. släppte ut hunden och fixade välling.  
Jag tog med plattan och Algot var sysselsatt. Ruben vaknade för mat vid 7. Han fick mat. Sen slocknade han i sin säng igen som han brukar. Jag bäddade ner mig bredvid min traktor kille. Höll om honom medans han tittade på sina traktorer och sen sov jag. Jag sover ju visserligen räv när Algot är vaken. Men jag vet oxå att han inte skulle gå någonstans utan att säga till mig. Fram till kl 10 låg vi så. Då har jag vaknat till några gånger och vi har pratat. Jag har hjälpt honom med plattan om han velat se något speciellt. 
Ruben sov fint i sin säng hela tiden. När klockan var 10 så frågade jag Algot om han ville ha en ny blöja. Det ville han. Jag frågade om vi skulle gå ner. Han svarade nej, mamma och pekade på sin blöja. Ska mamma hämta en blöja? Aah sa han och kurade ner sig i kudden. Så jag gick ner och hämtade en blöja och en banan. Fyllde på mat till Ruben och sen fortsatte vi mysa i sängen ända fram till klockan 12! Så jädra stolt över mina killar. Mest Algot. Ruben är ju bebis. som faktiskt fixar så många timmar att bara sitta still och chilla och mysa och busa. Han är ju trots allt inte ens 2 år fyllda. 
Det blev lite rester till middag. Eftersom vi slöat så länge tänkte jag skippa Algots vila. Men jag frågade honom ändå om han ville gå och vila en stund. Det ville han. Så jag gick upp och la honom vid 13. Han somnade direkt och när han skulle upp sen så var han lika seg som igår. Han somnade om i min famn och var riktigt svårväckt.
I helgen hade David svängt in på loppisen i marieberg. Resell. Och hittat ett strandtält till oss. Så när algot piggnat till lite röjde vi vardagsrummet och testade att plocka upp det. Det var STORT! Ingen av oss trodde att det skulle vara så stort. Haha. Vi gjorde en liten myshörna av den med kuddar och Algot hade kullerbytta övningar i det. 
Wow 😎 inget jag kommer släpa med till stranden dock men hemma på gården kommer det bli perfa att mysa i till sommaren. Slippa flytta runt på ett parasoll. Vi får ju plats hela familjen! 
 
Rastlösheten kom ifatt. Jag var sugen på att gå till backen och åka pulka men vi har ingen! Det måste ordnas! Vi hoppade i ytterkläderna och styrde kosan mot jula! Vi hittade exakt en sån pulka vi ville Ha! En likadan som Jackson hade (se tidigare inlägget). Ingen bild på pulkan idag. 
Algot satt perfa under butiksfärden😊
 
På vägen hem köpte vi med en pizza. Så vi avslutade kvällen med pizza och bolibompa. 
Observera att Algot fortfarande har pyjamaströjan på sig🙈 snacka om slödag deluxe. Algot somnade på mindre än 5 minuter. Himla mysig och stressfri dag med mina småkillar. Även om jag inte direkt fick SOVA ut så fick jag ju ändå mycket vila! För den som undrar så jobbade David idag oxå. Från tidig morgon till sen kväll. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0