Varning

Lördag och inga planer. Morgonen startade som den alltid gör. Jag hämtade in Algot till oss runt 8 tiden. Sedan myser vi. Länge! 
När jag kollade till Ruben ville Algot oxå se. Eller så ville han bara ha lite mera mys❤

När vi ätit sen frukost ringde mamma. Vi kom överens om att sammanstråla på Marieberg för en lurre och sedan skulle de hjälpa mig att storhandla. Inte lätt att få med några varor när man har ett babyskydd som tar upp en hel kundvagn. Sagt och gjort. Planen var att Algot skulle sova sin lilla nap i bilen på väg in. Han brukar somna i bilen till vilan. Somnade han? Nope. Hade jag med dubbelvagnen så han kunde vila i den när vi kom fram? Nope. Så idag fick han vara vaken på grund av sin virriga morsa. 

Lurren var god. Sedan fick Algot leka på den minsta lilla lekpölen Marieberg köpcentrum har. Riktigt dåligt. Mer än 5 ungar och det är fullt. Hur som helst. Algot är inte blyg för fem öre. Han hittade lekkompisar direkt. Han är verkligen kontaktsökande. Jättekul att se. Han är ju bara så lycklig. Dock så måste jag återigen ta upp det här med föräldrar. Risk för att bli långvarig. Igen. 

Det finns en typ rutschkana. En pojke som även idag måste vart i 3 årsåldern. Kanske lite äldre tillochmed. Trängde sig före Algot när han var på väg upp. Det finns inga räcken på sidorna så det är lätt att trilla ner. Barnet han åka ner och springa iväg så jag sa ingenting. Dock så tittade jag på barnets mamma och pappa. De satt och tittade på sitt barn. Men sa ingenting. 

Barnet går mot rutschkanan och återigen tränger sig före. Inte Algot denna gång men det är ju oväsentligt. Jag tittar snabbt mot föräldrarna, som bara sitter och tittar vad som händer men verkar inte se felet, samtidigt som jag reser mig och hinner stoppa barnet innan han åker ner. Jag tar tag i hans arm och säger åt honom. Självklart med mitt allra pedagogiskaste tonläge. Att nu var det andra barn före i kön. Vill man åka får man ställa sig sist i ledet. Barnet fick typ en chock. Sprang fort till sina föräldrar. Barnet vågade inte leka mer efter tillsägelsen och av blickarna att döma så tyckte föräldrarna att JAG gjort fel. En ursäkt hade varit på sin plats från föräldrarna som uppenbart aldrig någonsin tillrättavisat sina barn. Alltså. Jag blir så upprörd. åker du till en lekplats med ditt barn. Se då för fan till att ungen uppför sig och gör hen inte det är det ditt jävla ansvar att AGERA. för helvete! 

Det som var mest tragiskt var att andra föräldrar på plats sa till mig efteråt att jag var modig och att det var bra gjort. NEJ det var varken modigt eller bra gjort. Det var det rätta att göra! Om mina barn beter sig illa och jag av någon anledning inte skulle se det. Är det väll en självklarhet att den personen som faktiskt ser säger till. Det är ju inte bara fel om JAG ser det. Folk är så jävla rädda för sina barn. Rädda för vad andra ska tycka. Säga. Vi är väll för fan föräldrar allihopa. Vuxna människor borde kunna skilja på rätt och fel och kan du inte det. Stanna då hemma med dina jävla snorungar. 

Nu vart jag sådär bitter igen. En tusenlapp senare på Willys och det vankades tacosmys med min stora pruttunge. Efter tvmys.bolibompa och väldigt snabb bokläsning ville Algot att jag skulle lägga honom i sängen. Så trött! 

Nu till varningen. Om du har en bebis som är sådär varm och mysgosmysipysig. Lägg dig INTE med denne tätt intill och snoosa kräkdoft framför Tv:n klockan 22. Då somnar Du! I över en timme! Lördag. I'm out. Okej Hej då. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0