Första dagen tillbaks!

Idag var det dags för Algot att börja på förskolan igen efter en månads ledighet. Vi fick starta dagen med att gå upp till klockan eftersom alla sover så jävla länge i det här huset😂
3 stycken tröttisar i soffan innan frukost.
 
Pälsade på alla barnen och hunden. Packade vagnen och ner med barnen. Tog oss ut. Det snöade ju! Det var en mindre variant av snöstorm som blåste rätt in i vagnen. Algot tyckte det var lite jobbigt. Teo hade hellre stannat hemma. Jag kom även på att Algot ju måste ha vagn på dagis att sova i. A men suck. Den hade vi ju kunnat kört dit igår! Jaja. Det var ju bara att släpa med den oxå. Jag var ju ändå tvungen att ha dubbelvagnen om jag inte ville bära hem Ruben sen. Ja men vardagen here we come! 
Självklart var vägen oplogad för att göra det hela ännu smidigare. Tungt satan med den här skröpliga kroppen. Men vi kom fram och Algot blev glad. Han sprang in och lekte direkt och vinkade Hej då samtidigt som han redan var inne i leken. 
 
Ruben, teo och jag gick hem. Sen satt vi där. Hur tråkigt som helst. Vi längtade efter att få hämta hem våran Algot. Det blev fan en lång dag. Jag behöver inte avlastning från honom. Jag behöver inte ensamtid från honom. Ruben är ju hur snäll som helst. Sover bra och allt det där. Men Algot får fortsätta gå så får vi se hur jag gör sen. Han tycker ju att det är kul! Men troligtvis kommer han inte fylla sina 15 timmar. 
Ruben har magknip. Så vi testade en ny ställning. Han somnade även så😍
Sen låg vi såhär i soffan med katten och tog en groupie.
 
När klockan var 1330 gick vi mot dagis och hämtade hem våran prutt❤ när vi kom hem hade plogbilen vart förbi så vi kom inte in med vagnen på gården. Det blev skottning. Min rygg dog! Men Algot var hjälpsam.
Eftersom det var massa snö stannade vi ute och lekte! Så himla kul med snö. Dock så klarar jag inte riktigt av att leka på marknivå längre stunder än pga ryggen.
Testa snöbil😂
Ruben sov gott under filten😍
 
Till kvällen var det dags för bad. Algot röjde i badbaljan innan läggning och Ruben fick bada när Algot sov. Hans första bad! Precis som brorsan så tyckte han om det. Han njöt verkligen. Jag hade nog i lite för mycket olja. Ruben vart helt glansig och jättehal. Haha. Men han är så torr i huden så det kanske jämnar ut sig nu😉
Mysigt. Det blir nog en badkille det här med.
Ren unge. Check. Imorn är det dags för bvc kontroll. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0