Ruben 1 månad

Vart fan tog den här månaden vägen. Ungen kom ju nyss. Typ igår! Sjukt är vad det är. Man uppfattar inte tid längre. Eller har man någonsin gjort det. På samma sätt som att det känns som att han nyss kom. Lika mycket känns det som att han aldrig INTE varit här. Han har ju alltid funnits i vår familj. 
Den senaste månaden har iaf gått lite i bebisbubblans tecken tror jag. Iaf de 2 första veckorna när vi var hemma allihopa. Sedan drog vardagen igång och det rullar på. Alla barn sköter sig exemplariskt. Ruben är som sin brorsa en ganska tystlåten kille. Ja. Han gråter när han är hungrig och har ont i magen. Stackars liten när magen krånglar. Kvider och åmar sig. Men mer besvär är det inte just nu. Trots magen så sover han jättebra. Det räcker i nuläget att jag sträcker ut min hand ner i spjälsängen och lägger lite tryck på magen så somnar han om. Skönt att det funkar. Skönt att han ändå kan slappna av på nätterna och faktiskt sova. 
På mornarna ligger vi och slumrar såhär en stund tills vi går in och väcker brorsan. Bara för att få lite gosstund!
 
Imorse var det alltså dags för 1 månadskontroll av den lilla pruttungen. Nuvarande vikt är 4560 gram och längden står på 54 cm. Han är en stark kille som fick klart godkänt👍 visste jag väll. Innan bvc hann vi med ett stopp på jobbet för att säga hej. Man måste hålla sig uppdaterad när man är mammaledig. Se till så de saknar en ordentligt.
Ozzie är för jädra go. Han älskar verkligen bebisar. Han var lika försiktig och nyfiken när Algot var bebis. Låg alltid med nosen i babyskyddet när man var där. Fina Myshund! 
 
När allt var avklarat åkte vi hem för att packa ur vagn och göra oss iordning för utelek efter hämtning av Algot. Alltid lika glad kille att få vara ute. Och Ruben sov i 3 h. Först ute och sedan vidare i mjukliften inne. Skönt.
Algot fick en egen liten släde av mormor som vi premiär testade idag. Såå glad!❤
Men alltså. Älskade pöjk. Jag får inte nog av dig. Hur kan man älska någon så här mycket. Jag börjar typ grina nu. Algot är helt klart min bästa vän. Vi har så kul ihop. Ja men titta på honom. Finns ingen finare!❤
Fina älskade små liv. ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0