Projekt x3.

Projekt kuddfodral x2
okej. Jag är ingen sömmerska. Låånt ifrån. Att ha fula kuddfodral är ju ett besvär. Men har man nål och tråd så går ju det att lösa oavsett om man är en sömmerska eller inte. Projekt kuddfodral drog igång. 
 
Steg 1: fota en förebild.
 
Steg 2: ta fram tyg, en sax, en penna, nål och tråd.
 
Steg 3: lägg kudden på tyget. rita av kudden.
 
Steg 4: sy igen skiten. Det tar en evighet. Du syr självklart för hand. Symaskin är överflödigt. 
 
Steg 5: trä på det nya fodralet på kudden. 
 
Klart! Glöm inte att fota!
Upprepa steg 1-5 för nästa kudde.
Klart!
 
Projekt lastbil
David hittade en plastlåda på hjul på loppis som Algot fick. Jag vet inte om det var Algot eller David som kom på idén men den funkade ju perfa som släp till hans bil! Projekt lastbil fixade jag! 
 
Steg 1: eftersom du i förebyggande syfte sparat klippsare. Ja vi kallar det för det nu för jag vet inte vad det heter. Se bild. Ta fram dom. 
 
Steg 2: sy fast den ena delen på bilen.
 
Steg 3: sy fast den andra delen på lådan.
 
Steg 4: låt barnet klippsa ihop dom själv.
 
Steg 5: Race!!!!! 
 
Klart! Återigen.Glöm inte att fota!
I efterhand sydde jag in banden så de blev kortare. Lådan svängde så mycket åt sidorna. Jag köpte även en limpistol och fäste banden så de inte glider runt heller. Perfa! Algot körde gärnet! 
 
Jag kan inte säga det för många gånger. Jag är en naturbegåvning! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0