Rent hus, för-påsk och tacksamhet

I fredags hade vi ett inplanerat besök efter lunch. Vi startade dagen med lång sovmorgon. eller ja sängmys iaf. som vanligt.
Alla älskar verkligen att hänga här. Inga problem att bara ligga och busa och mysa i flera timmar för någon utav oss. 
 
När vi gått upp. Ner. Började jag att plocka lite vilket resulterade i en storstädning! 
Algot hjälpte till. Att man startar dammsugaren med foten det har han minsann sett 😊 han hjälpte till att dammsuga köket och torka bordet i vardagsrummet. Sen var det bra. Sen gick han och lekte. 
Klart. Vad skönt att ha hela huset städat lagom till både finbesök och helgen. När Algot sov sin middag passade jag på att dra några penseldrag på de fula luckorna jag börjat riva tapeten på. Eftersom jag fortfarande bara har grå färg hemna fick de fint matcha med allt annat grått jag gjort på sistone 🤣
Sådär ja! Man skulle ju nästan kunna tro att jag är en naturbegåvning va?!😉
 
Sen ringde farmor. Davids farmor. Barnens gammelfarmor. Hon hade åkt vilse. Tillslut hittade hon rätt och klev in med fina påsk presenter, smörgåstårta, pizza och en mysig famn för barnen att krypa upp i. En sån som bara en gammelfarmor kan ha😍
Straxt efter gled även Titti och sysslingarna Tove och Loui in genom dörren. De var redo för bus. Som de busade. Algot kiknade av skratt när Tove busade med honom. Han hade så himla kul. Loui var sjukt fascinerad av katten. Tydligen så tror han att de bara finns i stall. Gullit❤
Gänget!❤
Åh. Ruben fick en egen filt som fina Susanne gjort. HUR fin!! Jag älskar den! Elefanterna fick Algot när han var nyfödd och Ruben leker med dom varje dag. Nu har han en matchande filt och mysa med! Tack!😍
 
Super mysig dag. David joinade oss efter jobbet. Jag är tacksam över att vi får hänga med dessa. Att barnen har fina människor från både min familj och Davids❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0