Vår tur

Imorse mötte vi upp mamma vid badet. Hon var ledig och ville hänga med oss och bada. Lättare att vara två när man har med sig en bebis som inte får bada och måste sitta i bilstolen hela tiden. Ifall jag behöver gå upp vill jag ju inte lämna Algot själv i vattnet. Dock så sköter sig Ruben exemplariskt i badhuset. Okej. Vart vi än är. Detta är inget skryt. Eller jo det kan det väll få vara förresten. Fast det är ju sant menar jag. Han är fantastiskt nöjd med livet.
 
Okej så iallafall. När vi betalade frågade tjejen i receptionen oss om vi även ville in till äventyrsbadet. Vi sa ja eftersom vi tänkte äta vår lunch i matrummet som finns där. Algot vill annars bara bada i lilla bassängen och det var därför vi var där. Hon påminde oss om att äventursbadet öppnar kl 10. Vi var där straxt efter 9. Vi svarade att det visste vi men att vi kan väll ändå båda i lilla bassängen från kl 9. Ja självklart det går bra sa tjejen bakom disken. 
 
Vi klädde av oss. Sen klädde vi på oss. Vi duschade och fick med den packning som skulle in och Ruben i bilstolen. När vi kommer till lilla bassängen är det fördraget och en stor skylt som det står SIMSKOLA på skrattar oss rakt upp i ansiktet. Där står vi med 2 ungar och packning för en vecka typ. 
 
Jag går till kuren där personalen sitter och chillar och frågar om vi inte får bada för att det står simskola. Påpekar oxå att vi frågade INNAN vi betalade, klädde oss och kånkade in. Svaret jag fick: ja alltså, igår skulle det inte vara simskola men då kom det folk och idag ska det vara simskola men vi vet inte om det ska vara nåt. Det är lite olika. Men är det inga barn i vattnet så är det väll bara att ni badar. 

Okej?! Aja. Det var tomt så vi gick in och började bada. Efter 5 minuter kommer simskoleläraren och är sur för att hon minsann ska ha simskola här om 10 minuter. Okej. Då går vi väll om 10 minuter då. Vi pratade med henne så det var inga sura miner efter det förutom mot själva stället som tydligen inte lyckats pricka in sånt här på flera år. Det hade vart samma visa flera gånger. Dock så skulle hon ha simskola 2 gånger men att det fanns ett glapp på 20 minuter lite senare då vi kunde glida in om vi ville. 
 
Vi gick ut när det öste in 100 ungar. Men äventyrsbadet var ju inte öppet än eftersom klockan inte var 10. Så där stod vi med 2 ungar och packning för en hel vecka typ. Och frös. Vi blipade och det gick att komma in ändå. Det var nedsläckt och inget var igång men det sket vi i. Vi har ju fan betalat pengar för att bada. Men ingen var direkt till någon hjälp. Så vi tog saken i egna händer. 
Helt ensamma. Tystnad. Skönt. Lugnt. Mysigt. Tills det öppnade.. bästa mamma som hänger med och busar med pruttungen❤
Jag hann ta en selfie innan det kom andra ungar✌
 
Vi hann med glappet på 20 minuter i lilla bassängen.
Åka rutschkana. Check.
Busa och vara världens finaste kille. Check.
Simma själv. Check. Sååå himla duktig. Alltså jag blir så stolt. Han är ju bäst! Simmar utan puffar med en sån här "banan". Utan problem! Jag blir så imponerad. Alltså. Vad är det jag brukar säga. Ja visst ja. Naturbegåvning!!!! 
Och den andra då. Ruben. Han satt i bilstolen från klockan 0830. I badet. När vi åkte och handlade. till vi kom hem vid 1330. Utan ett enda pip! Hur jävla duktiga ungar har jag inte!❤ längtar tills Ruben oxå får bada!
 
Anledningen till att det blev så länge i bilstolen var för att när Algot somnade i bilen från badet så drog vi till lager 157. Bina hade tipsat mig om billiga och fina åkpåsar. Köpte 2st till mig och en till syrran. 150 kr styck. Check👍
Jag knep de två sista gråa. Här i vagnen. Såå fina!!😍
Köpte även några snusnäsdukar. 10 kr styck. Check. 

Vi avslutade kvällen med hela 39.1 grader i feber!!! Han har nog aldrig gått över 38.5 tidigare. Kokhet! Min älskade lilla pruttunge. Så det blev mycket kramar och mys och middag i soffan ikväll. Vi klarade oss undan det omtalade vabruari. Vi kör i mars ist. Vabbars? 🤔 Det är väll vår tur nu med sjukan. 
Älskade. Hoppas det är bättre imorgon. Då ska vi ha mysmaraton innan vi går upp. Länge!!! Fredagslänge!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0