Wrooom

Idag har jag inte något konkret ämne att skriva om. 
Men vi kan prata om vad man gör när man är föräldraledig och vägrar föräldragrupper. Öppna förskolan och sånt där. Jag är verkligen inte en människa som får ut särskilt mycket av att träffa random människor som man troligtvis aldrig kommer träffa igen. Jag har provat. Jag gick på föräldragruppen en gång som gravid och en gång när Algot anlänt. Jag är helt enkelt inte intresserad av andra människors liv. Så är det bara. Åh stackars Algot tänker kanske en del nu. Nej faktiskt inte. Ni som har varit på sådant. Kom igen. Hur mycket är det egentligen för barnen. De är ju bara ett bihang som jag uppfattar det. Det är till för att vuxna människor ska hitta vuxna människor att prata med. Jag har inget intresse av att skaffa nya människor i vårat liv just nu. Algot trivs oförskämt bra med livet. Han träffar de vi känner. Och det mår vi bra av. Vi har massor av barn och vuxna runtomkring oss. Skål för det! 
 
I november börjar vi på babysim. DET ska bli kul. Då är man med barnen. Då lär man sig något. Och DET tycker jag är bra. Och givande för både mig och Algot.  
 
Jag har aldrig varit en bra facebookare. Inte nu heller. Men jag gillar köpochsälj sidorna. Det är så jag jobbar numer. Jag säljer grejer. Sen köper jag grejer. Vi hade ju en liten loppis maraton. Sedan har jag sålt vår bäddsoffa. Vårat skrivbord och lite smått och gott. Och de senaste tillskotten till familjen är:
Nya leksaker till Algot. Han gillar inte gymmet längre. Han vill ju ha loss leksakerna. Så det fick bli några bitvänliga leksaker. Alla är inte med på bild. Några hänger i vaggan. Och några i bilstolen. 
Den här gåstolen var verkligen en hit. Just nu sitter han bara i den. är skit lycklig och tar på knapparna. Men fatta sen när han inser att den går framåt. Och bakåt. Akta hälarna. Här kommer jaag. Wroooom! 
Ny leksak till David😂
2 nya bodysar i en storlek större till Algot. Sjukt. Jag köpte ju nyss storlek 68. Nu kan han knappt ha dom längre. Han växer verkligen som ogräs. Wroooom!
Nya promenadisar till mig. 2 stycken skor i samma storlek. Vilken lyx! 
 
Sålde en klänning till en bekant idag. Jag skulle till Hallsberg så jag var och lämnade den. Va på fredrikssons och rekade tapeter inför projekt matsal. Sedan gled jag in hos min frisör som lyckligtvis hade en tid redan på fredag. Sedan passade jag, Algot och Teo på att testa mina nya skor med en promenad till jobbet. Wrooom. Lånade skrivaren och hälsade på de små liven. 
Man skulle nästan kunna tro att jag jobbar på ett hund dagis. Minstingen är ny och heter Tiger. Han var livrädd för Teo till en början. Men sen släppte det. Vad kul de ska ha när vi börjar jobba igen. Plus att det kommer ännu en till hund i oktober. Ozzy ska ju få en brorsa som kommer heta Blue. De kommer härja lagom. Wroooom!
 
Jag är fortfarande inte frisk. Har inte hunnit vila alls sen det slog till. Varken dag eller natt då jag hostar 24/7. Idag kom spränghuvudvärken från hell. Jag pallade inte. Även om Algot är världens snällaste unge. Jag pallade inte. Jag insåg att jag nog måste bara ligga ner. David är ju på smideskurs. Så min bästa mamma. Ok jag har bara en men ändå den bästa. Hon kom och hämtade Algot för att spendera ett par timmar hos dom ikväll.
 
Insåg precis att det är första gången sedan Algot föddes som jag är helt ensam hemma. Fan vad skönt. Bara jag. För det är jag värd. Nu ska jag slumra en stund innan mor kommer tillbaks med pruttunge. God natt. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0