Projekt hund

Algot leker jämt hund nuförtiden. Alltså. Han hämtar grejer med munnen. Jag kastar och han hämtar. Så kan han leka hur länge som helst. När han vaknar på morgonen är det första han säger -mamma, jag är en hund! Och så flämtar han med tungan ute🤣 
 
Snart ska han på maskerad. Jag tänkte att han kanske ville vara Spindelmannen eftersom vi då kan låna en dräkt av syrran. Nope. Han vill vara hund. Såklart. 
 
Vid det här laget förstår ni nog att KÖPA en dräkt inte är ett alternativ för mig. Jag är heller inte en duktig sömmerska. Ingen alls faktiskt. Jag äger inte en symaskin eftersom jag inte syr. Men det ska väll inte stoppa mig!? Projekt hund nu kör vi!!
 
 
Steg 1: rota fram ett lämpligt tyg. Lägligt nog fick du 2 stycken filtar förra veckan. Perfekt gosighet! 
 
Steg 2: lägg ut barnets kläder på den dubbelvikta filten och sträcka konturerna. 
 
Steg 3: nåla markeringen.
 
Steg 4: klipp klipp
Steg 5: sy för glatta livet ihop allt. Lämna dock ena "ärmen" nu gjorde jag en ärmlös variant men högst upp. Bredvid halsen. Ja men på axeln. Fan. 
 
Steg 6: sy dit en knapp och ögla där på ena axeln.
 
Steg 7: klipp ut en mage i annan färg. 
 
Steg 8: sy fast magen och stoppa den med lite vaddering. 
 
Steg 9: sy en svans, stoppa den. Sy fast den.
 
Steg 10: sy öron. Stoppa dom och sy fast på ett diadem.
Klart! En tunn långärmad tröja att ha under. Ta på barnet kläderna och ta efterbilder! 
Konstatera att den sötaste hundungen i världshistorien kommer från din kropp. Du har tillverkat detta jävla underverk. Ja men titta på honom! Jag är typ ordlös. Vad heter det. Mållös! Helt fantastiskt. Jag vet faktiskt inte om naturbegåvning räcker just nu. Jag är ju ett jävla proffs! Jag sydde en hund dräkt! 
Ungen är föresten totalt överlycklig! 
 
Ja Jisses. Proffs alltså.✌🏻



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0