Avancerar

Morgonen började med lite mys med djuren. Så kul att Algot har börjat intressera sig för dom och de för honom. När han var ny brydde sig varken katten eller hunden om honom för fem öre. 
Teo är skitrolig bara han rör sig. Så länge Algot inte får tag i svansen eller hans stackars små sköra ben så är det okej för Teo med. Telma. Hon finner sig i allt.  
 
När vi tittade ut genom fönstret idag var vintern ett faktum. Den är här nu. Snön. Kylan och snart julen. Vi planerade för dagens promenad och jag bestämde mig för att Algot är en stor kille nu. Det var dags att låsa in ligg/bebis delen till vagnen i förrådet.
Lika glad för det är Algot.
 
Vi pälsade på oss massa kläder och for ut i det vita vinterlandet. 20 minuter in på våran promenad fick vi punka på däcket. Samma däck som trasslat sedan vi fick hem vagnen. Alltså tillochmed innan vi ens börjat använda den. Och mammans hetsiga temperament gjorde sig hörd i byn. 20 minuter tillbaka fick jag gå och hålla upp vagnen då jag inte ville förstöra däcket på grusvägen. Ja det var snö men det kan ändå bli förstört. Suck iaf!
Algot somnade efter mindre än 5 minuter och var lyckligt ovetande om promenadens dramatiska slut.
 
Hem kom vi. Algot fick stå kvar ute i kylan. Han sov i 2 timmar och 50 minuter! Han sover ju länge efter vi badat. Förståeligt. Men idag hade vi inte gjort något särskilt. Kylan gjorde tydligen gott för sömnen. 😴
 
Han vaknade pigg och glad och hjälpte till att städa inför kvällens gäster. Marie och jackson. Vi ska ha julklappsplanering. 🎅
 
Tidigare har jag fyndat en bilstol. Köpte den av en vän. Annars hade jag inte känt mig säker med en begagnad. Man kan aldrig lita helt på främmande människor. Denna är jättefräsch och har flera år kvar att skydda Algot på bilfärden. 
Check & Check. Nu är han snart vuxen👶👦👨
 
mammabina.blogg.se
2016-11-08 @ 20:56:26

Haha snart är han vuxen! Vart köpte du vagnen? Gp's?

Svar: Ja Gp's... Men de har ju stängt ner.. så får testa med babyproffsen om de kan hjälpa oss. Emmaljunga har ingen egen kundservice så det är bara återförsäljare som gäller.
Ellie och David

mammabina.blogg.se
2016-11-12 @ 08:06:57

Han som hade gp's har butik i örebro nu. Han kanske kan hjälpa er?

Svar: Jag gick till babyproffsen. Han sa att det inte spelade någon roll vilken återförsäljare man gick till. Han sa även att det var ventilen det var fel på och att med tanke på att de var så fina och välbehållna däck troligtvis kommit så från fabrik. Men det hjälpte inte plånboken för däck går inte på garantin. Men men 170 kronor fick det vara värt. Nu är det helt!
Ellie och David




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0