Kullerbytta, jobb och lyxkväll

Snart har ännu en vecka gått. Jisses så sjukt fort de här två första jobbveckorna gick. Det känns som att jag började jobba igår! Swich sa det bara! Det går bra på jobbet. Idag var dock första dagen sen jag kom tillbaka då jag kände att jag faktiskt gjorde lön för mödan. jag börjar hänga med liiite mer nu. Lite. Men jag är nog lite kontroll freak ändå. Jag är van att ha koll på allt. Det har jag inte nu. Att veta vad som händer och ha detaljerna i huvudet. Det har jag verkligen inte nu. Det är svårt att komma tillbaks efter 1 år och inte ens veta namnen på jobben vi har. Det är svårt att fokusera på det nya och inte gå åt mitt bekväma håll. Alltså med det jag kan. Som jag faktiskt inte ska jobba med nu. Jag gillar när det är lite stressigt och det är fullt ös på jobbet. Riktigt så är det inte i nuläget. 
 
Nog om det. Förra helgen hämtade jag Telma som var kvar i hällabrottet. Hon kände igen sig direkt jag släppte henne här. Hon kom tillochmed ihåg hur man öppnade myggnätsdörren. Hade tänkt ha henne inne ett tag till en början men allt kändes så självklart. Och hon sköter sig galant. Coolt att även djur minns. Vi bodde ju ändå här i 4 år jag och djuren.
Bad Algot hämta några leksaker häromdagen när han skulle bada. Han hämtade alla sina största traktorer och lastbilen. Haha. Algot och David har varit och köpt en svarv. Jobbarbrallorna åkte självklart på. Han fick jobba han med. Att putta grejer är ju hans grej. Även med häng 😉
 
Den lille pruttungen har lärt sig att göra kullerbytta. Så himla duktig. Han gör det klockrent. 1 år och 2 månader gammal. Bra jobbat mitt lilla A-barn😎
Att gå med ryggsäck däremot var inte det lättaste. Hur ska man gå?!
 
Nu är det snart helg. Vi firade in den redan ikväll med att käka ute. En oxfilé och en pepparstek senare var matkoman ett faktum. Men gott var det.
Algot hade redan ätit en stadig kvällsmat hemma så han fick lite småplock och gillar att dippa beasås i både knät och i huvudet😋



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0