Annandag påsk

Så skönt att Ruben har börjat sovit normalt igen. Algot han kör lite vad som nuförtiden. När jag vaknade klockan 0330 under natten så låg Algot som en igel emot mig. Han sov inte. Han låg där och filosoferade. Vet inte när han kommit men vi gick in och la honom i sin säng. Han låg vaken minst en timme. Sen somnade jag. Kl 6 när Ruben åt sitt morgonmål sov han iaf. Vaknade 0830. 
 
Då det varit så fint väder och vi varit inne en del kände jag att vi behövde en ute dag! Checkade läget med syrran dagen innan och de skulle vara hemma. Så efter att David kommit med go frukost rullade vi mot Hallsberg och anslöt med syrran med familj. 
Det blev en tur till tågstationen för barnens skull. Hela dagen var ju mest för barnens skull. Okej. Hela livet är för barnens skull. Haha. Iaf... Tååå tååå waow. Sa Algot. Coolt. Vi hängde där en stund. Sedan blev det en liten promenad. Teo var lycklig och flööög fram. Kul för honom. Så sällan jag har tid att göra något med honom. Men att få springa någon annanstans än hemma gör gott för både hund själen och människo själen. 
Vi hamnade tillslut i en lekpark och käkade lite lunch. Då Algot sovit till 0830 idag tänkte jag testa att skippa middagsvilan idag. Han körde gärnet. Sandlåda. Gunga. Rutschkana. Vid lekparken stod massa tallar. Så vi plockade lite kottar att ta med hem. Blir kul att kladda lite färg på hemma sen. 
Waaow 😁
 
Ruben han sov. Jag väckte honom dock så att han fick lite vaken tid ca 1,5 h. Så sjukt när vi är ute. Han sover verkligen tills någon väcker honom. Jag skall börja med lite rutiner på honom nu. Har än så länge bara haft kvällsrutin. Men jag märker att dagsrutiner nog går att få in nu. Har inget "schema" än. Jag ska se först vad som funkar innan det spikas. Spännande! Jag mår bäst av att ha det uppstyrt. Lite Kontroll. 
Våra fina ungar.. och hund ❤
 
Runt Klockan 1530 åkte vi hemåt igen. Ungarna sköter sig ju klockrent som vanligt. Så himla tacksamt att göra saker. För de är så jädra nöjda och glada med allt! Algot vart lite gnällig och trött till middagen hemma. Men efter maten vart det bättre igen. Han var rätt övertrött till läggningen så han behöver nog en powernap på dagen trots allt. 
 
Med lite mer uppstyrd dag för Ruben med sov och vakentid somnade han kl 2130 för natten och vaknade första gången för mat 6 h senare. Med Tidigare kvälls rutin har jag lagt honom 2045 då vaknar han och äter ca var tredje timme under natten. Men jag lägger ju honom hellre 45 minuter senare och får sova 6 h i sträck. Får se  inatt om det var nya test-rutinen eller utedagen. 
Jag älskar utehäng! Vilken perfekt dag det blev. Tänk vad lite D-vitamin kan göra☀️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0