Däckbytardag

I söndags var det dags att byta däck på bilen. Jag och ungarna hade såklart sovmorgon innan vi for iväg mot mina päron för däckbytardag med familjen. Algot kröp ner hos Ruben för lite morgongos.
Sedan lyckades jag typ matcha ungarna. Omedvetet. 
Blåa tröjor. Bruna byxor. Blåa strumpor. Två perfekta små avkommor.
Vi hann även att tatuera oss🕷
 
När vi anlände till dagens aktivitet var lyckan i princip total för algot. Bil häng. Jag hade tänkt att han kunde leka i trädgården medans vi fixade bilarna. Så fel jag tänkte. Han ville ju såklart vara med. Han är så himla intresserad av allt. Så himla tacksamt Att han inte behöver en lekpark. Ett Lekland eller leksaker för att ha kul. Byta däck på bilen var ju svincoolt. Inga problem för honom att hänga med oss. Han hjälpte till att skruva både av och på däcken. 
Några WOW avverkades. Han hjälpte till att hämta bultar. Att rulla däcken och fylla på luft.
Kjelle började tvätta alla bilar. Självklart hjälpte Algot till även med det. 
Så nu har vi både sommardäck och en ren bil. Check. Mysig dag tillsammans med familjen. Det blir på något sätt kul att göra detta ist för ett tråkigt måste. 
www.mammabina.blogg.se
2018-04-21 @ 08:03:42

Jag bokar Algot redan nu till höstens däckbyte!

Svar: Jag skriver in i bokningskalendern direkt!😉👍
Ellie

www.mammabina.blogg.se
2018-04-21 @ 08:03:43

Jag bokar Algot redan nu till höstens däckbyte!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0