Finbesök

I torsdags morse mätte jag Algots fötter. Och hans skor. Enligt stickan var hans skor 2 cm för små!!!! Jag fick typ panik. Stackars barn! Går han runt i såå små skor utan att säga nåt. Alltså man tycker ju att han borde klaga. Han skulle till dagis så jag valde de största skorna till honom. Lämnade honom. Sen drog jag till skoaffären. Väl där lugnade hon mig med att foten och skon diffar. Så bara ett par utav de 3 vi mätte var för små. Dock så är de fodrade gummistövlarna waaaay för små och lägligt nog var de slut i affären. Såklart. Jag lämnade affären lite lugnare och for vidare mot den fina lilla begagnade butiken "lilla livs garderob". 
 
Väl där fyndade jag detta:
Fodrade och ofodrade stövlar. Gympadojor. En lite förstor vårjacka som jag inte kunde motstå. Som tur är så har han ingen. Och ett par badbyxor till badkompisen Freja. Allt till priser av 180 riksdaler. Hur bra!!! På Lilla livs hittar man alltid fräscha grejer till svinbra priser! Check. 
 
Medans Ruben, jag och Teo gick och hämtade Algot på dagis hade gammelfarmor anlänt. Finbesök. Som vanligt hade hon alldeles för mycket grejer med sig. Vi blir så bortskämda när hon är Här! Algot fick tåg som passar hans tågbana och Ruben fick ett gosigt lejon som blivit hans sovkompis. 
Massa gott gott och kåldolmar som var riktigt goda. Jag minns inte ens när jag åt kåldolmar sist. De här var något särskilt recept som mitt taskiga minne tyvärr inte minns🙈. Men det var lite drag i dom. Jag tyckte de var Jättegoda! David hade såklart ätit de förr och visste att han skulle sluka dom. Algot gillade inte kålen. Men resten gick ner. Ruben fick inte smaka😉
Världens bästa gammelfarmor har dessa ungarna❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0