Projekt kökshylla

För ett tag sedan fick jag 3 st skåp utav min vän johanna. 2 utav dom blev klädskåp till barnen som hänger på väggen i hallen. Det tredje har stått på olika platser i köket och använts som "här slänger jag in allt som jag inte vet vart jag ska göra av"-skåp. Det var dags att ta tag i projekt kökshylla! 
 
Steg 1: fota en förebild. Töm skåpet innan. Ingen vill se alla dina "här slänger jag in allt" saker. 
Steg 2: avancera och rota längre in i utrymmet där du har alla "bra att ha saker". Se där. Du hade visst fler färger än grått hemma. Idag fick det bli vitt. Hittade även en rulle Dekorplast. Perfekt. Det kör vi på. 
 
Steg 3: skruva bort diverse krokar och beslag från skåpet. 
 
Steg 4: riv bort den gamla tapeten. 
 
Steg 5: måla skåpet i vald nyans.
Steg 6:  mät ut och sätt på dekorplast på hyllplanet och bakstycket i skåpet. 
Steg 7: spring ut i vedboden och leta efter något som kan agera hyllplan nr 2. Eller 1. Beroende på hur man ser det. Plankan från den trasiga sänggaveln funkar fint! 
 
Steg 8: såga plankan i rätt mått. 
Steg 9: vänta inte på att skiten ska torka. Det är överkurs och tar fan timmar. Sätt dit hyllplanen. 
 
Steg 10: klart. Fota en efterbild.
Ja men se där. Naturbegåvningen lyste inte med sin frånvaro ikväll heller. 
 
Bonus: pimpa skåpet. Eftersom du inte väntat på att det torkat. Ställ bara saker på hyllplanen som inte är målade. 
Sjukt bra. Korghyllan hittade jag i 2-pack på Lidl för 49 kr för ett tag sedan. Passar perfa att slänga in oöppnad post i. Eller en receptbok. Check. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0