Roadtrip

Förra veckan hittade jag ett linneskåp på blocket som jag ville ha. Eftersom det fanns i samma kommun blev det såklart sålt. Sedan hittade David ett som jag ville ha. Det fanns i Västerås. Ringde på det. En annan skulle köpa det i helgen. Men om jag kom innan helgen fick jag köpa det. A men okej. Jag kan väll ta en roadtrip med brorsan. Kollade med mamma om hon kunde ha ungarna. Självklart hade hon fullt! Vad göra?! 
 
Väldigt väldigt sällan gör jag saker för min egen skull som drabbar barnen. Det händer i princip aldrig. Men den här gången bestämde jag mig för att göra det JAG ville. Och jag ville VERKLIGEN ha det skåpet! Så. Ungarna fick hänga med. 
 
Brorsan kom över och vi packade in oss i bilen. Laddade med leksaker, matsäck och sådant som skulle hålla barnen på Bra humör. 
 
 
 
5 timmar senare.....
 
 
 
HUR *svärord* duktiga ungar HAR jag inte! Inte ett endaste gnäll på 5 timmar i bilen. Algot lekte med sina saker. Åt mellis. Busade och den sista stunden när han vart trött och rastlös fick han titta på plattan. Vi kom fram tidigare än tänkt så vi stannade även vid en lekpark och lekte en stund för Algots skull. Han hade skitkul! 
Och Ruben då. Han som inte ens kunde sträcka på benen. Sååå duktig. Ok. En gång gnällde han. Då var han hungrig. Annars var han som vanligt på sjukt bra humör eller så sov han. 
Jag blir fan imponerad! Världens duktigaste små pruttungar. Jag hade inte dåligt samvete längre för att jag släpade med dom. De klarade det galant och hade ändå kul. 
 
Och jag. Jag träffade typ min stora kärlek. Linneskåpet. 
Hur fint!! Jag älskar det! Det enda jag vill göra är att byta knoppar och sätta in några fler hyllor.
Annars är det perfekt! Nu startar projekt pysselskåp! Men det kommer ta tid. Nu ska det planeras med lådor. Sorterings fack och lite sånt. Herregud vad kul. Mer än så här behöver jag inte för att bli glad. Haha😃😍
 
Det hela vart ju inte sämre av att David till kvällen kom med massor av presenter till mig. Bara sånt jag önskat mig! Jag fattar inte hur han hittar allt. 
Brödkorg. Tallrikshylla😍. Diskburk. Och så hade han hittat en ståbricka som vi ska testa att ha i bilen. Som Algot kan ha över benen och leka på. Blir nog tipp topp! 
Han hade även hittat en pappers skärare. Den passar ju hur bra som helst i mitt nya pysselskåp!
Vilken fantastisk dag😃❤👍



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0