Algot-tid

Igår vankades som sagt bad. Algot vaknade klockan 0545. Alltså what!? Jag har sovit riktigt uselt hela veckan så jag var heelt slut. Vi gick inte upp kl 0545. Vi mös i min säng fram till kl 8. Efter packning och påklädning mötte jag upp mor och far på djupadalsbadets parkering. Ruben skulle få följa med dom på loppis medans Algot och jag tog ett bad ensamma! Det har vi inte gjort sedan babysimmet. Bara han och jag. Hur mysigt. 
 
Vi svidade om och jag bad Algot stå still så jag fick ta en bild innan vi gick in. Motvilligt ställde han upp. Han ville ju bada! 
Min fina kille. Eller min jädra galning passade bättre idag. Totalt orädd. Alltså verkligen. Idag körde han järnet från början till slut. Han är mer under vattnet än över. Åker verkligen rutschkana med huvudet före. När vi simmade i lilla bassängen tog jag av honom armpuffarna en stund. Jag vill att han ska lära sig att de inte alltid sitter där som en räddande flytkudde. Algot brydde sig inte utan han ville att jag skulle släppa honom ändå. Jag släppte. Han sjönk. Jag tog upp honom. Han skrattade och ville att jag skulle släppa igen. När han sitter på kanten bara slänger han sig rakt ner i vattnet. Och han simmar ju för fan. Så duktig. Inte rätt såklart men han använder både ben och armar och tar sig framåt! Med puffar självklart. Utan sjunker han. Nog för att han är ett A-barn men simma det kan han inte än😉
 
Vi testade att åka ringarna i stora rutschkanan. Algot är stenhård. Det bekom honom inte alls att det liksom gick sviiiinfort. Haha. Så kul! Bebispoolen var inte särskilt intressant. Algot ville tillbaks till lilla bassängen och simma och åka den gröna rutschkanan. Stor kille nu. Klockan slog 11 och den plaskande folkmassan var nu ett faktum. När vi inte fick plats att simma en meter utan att ofrivilligt tafsa på främmande människor var det dags att kasta in handduken så att säga. 
 
En Risifrutti och en korv med bröd senare gick vi mot bilen. Jag satte in honom i bilen. Packade in väskorna och när jag satte mig i bilen sov Algot. Vi hann inte ut från parkeringsrutan ens. Så trött! Det tar på krafterna att gå upp i ottan och köra badrace!
Bara kärlek❤
 
Eftermiddagen spenderades hos päronen. Ruben somnade när vi åkte hem. Sen sov han hela kvällen för att vakna när han normalt sett nattas. Han var hur pigg som helst och låg och skrattade och jollrade fram till ca kl 01 på natten. Visserligen höll jag på och grejade lite i rummet. Hade jag släckt och varit tyst hade han kanske somnat tidigare men det gjorde mig inget. Vi låg och natt pratade lite. Det var mysigt. 
Fina lilla fisprutt❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0