Badhus

Söndagen var planerad i badhuset. Efter lunch och vilor for vi mot allehallen i Hallsberg. Mamma. Marie. Jackson. Hilma. Algot. Ruben. Jag och David.
 
Vi svidade om och gled ut till en folktom pool. Vi startade i lilla bassängen. Algot som inte badat i ett badhus på närmare ett halvår var först lite rädd. Tillochmed så han skakade lite grann. Han var glad och tyckte att det var kul. men vaksam liksom. Det tog dock inte lång stund förens det gick över och istället for runt så att JAG vart livrädd. Herregud. Han är ju helt galen den grabben. När vi gick till bebis "pölen" så åkte han rutschkanan. Efter en stund ville han ta av armpuffarna för att de var ivägen när han skulle åka på mage med huvudet före. Huvudet rakt ner under vattnet. Bara garvar och så en gång till. Tok unge. Vi åkte även den stora rutschkanan. Igen. Igen. Igen. Haha. Gud vad jag längtar tills ungarna blir stora så vi kan åka till stora vattenland! Åh vad kul!!!!! 😃😃😃
Skärmförbud i badhallen. Här i entrén. 
 
Vi landade på 2.5 h tror jag innan vi begav oss mot duscharna. Till barnens förtret. De ville inte åka hem. Och självklart lyckades jag inte vara ute i offentligheten den här gången heller utan att bli irriterad. På väg mot duscharna tog David Ruben. Som för övrigt sov sig igenom hela vistelsen i bilstolen. När jag är på väg upp för trappen med Algot ser jag en kvinna stå och prata med David och tittar väldigt längtansfullt på Ruben. Jag hinner knappt ner för trappen förens jag ser hennes hand sträcka sig ner i bilstolen. Jag rev ner fort som en vind. Slet bort bilstolen som ett hungrigt lejon och röt till att man rör inte andras bebisar! Kvinnan vart ställd och bad om ursäkt men jag var redan halvvägs upp för trappen. Spelar ingen roll. MIN BEBIS ÄR INTE EN OFFENTLIG EGENDOM. Rör ej! Och Speciellt INTE en kvinna som jobbar på ett badhus. Vart har hennes händer varit? På badhusets toaletter. Torkat bord i kafeterian. Tagit i städverktyg vid bassängerna. Fakking slickat sig på händerna. Vad vet jag. Alltså så äckligt. Rör inte min bebis! David berättade att hon tagit tag i hans arm och vänt runt honom bara för att hon ville se bebisen. Alltså vem gör Så? Man går väll inte och stoppar ner sina händer på ett främmande spädbarn. Jag kan allvarligt inte förstå detta. Detta hände när Algot var bebis oxå. Respekt. Vett och etikett. Mitt liv. Ditt liv. Privatliv. Jag vet inte hur NI tycker som läser detta. Men tycker nån att detta är okej??? 
Aja. Algot var helt slut! Vi käkade kvällsmat framför Tv:n till filmen Horton. Den handlade om en elefant. Algot gillade den. Dock hann vi inte kolla klart innan det var dags för bolibompamys. 
Då får man ta fram sina sovkompisar. Nin och hunden. Så fort bolibompa startar springer Algot och hämtar sina kompisar. Aldrig innan. Men han älskar dom små mjuka trasorna.❤
 
Mysig dag. Imorn är det vardag. 
www.mammabina.blogg.se
2018-02-20 @ 18:13:11

Idioter finns det överallt...så jävla jobbigt att de måste korsa just vår väg bara! 😥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0