Effektiv

Jag är verkligen inne i ett flow nu. Det började med att jag och Algot bytte rum. Det är lite småfix kvar. Sen ska jag visa hur det blev. Så mer om det senare. 
 
Igår vaknade Algot vid 6 tiden igen. Alltså. Jag är inte van att han vaknar så tidigt och jag sover fortfarande som en kratta. Varför vet jag inte. Ruben ger mig inga besvär. Han sover. Vi mös länge i stora sängen idag igen.
Gladfjärt! Allt är kul. På bilden säger jag bara heeej. Med bebisröst ni vet. Och så garvar han. När han ligger i babygymmet så kan han helt plötsligt börja skratta åt sakerna. Okej han SKRATTAR ju inte haha liksom. Men han ler och utstöter ljud. Jag tolkar det som att han skrattar iaf. Men jag måste bara berätta. Så himla kul. När Ruben bajsar. Då HÖR man det. Han tar i så han typ spricker haha. Och ljudligt. Alltså inte pruttar utan det är han som låter. Jag måste nog lägga upp en film för det är (kanske taskigt) så himla roligt. Kanske bara för att jag är hans mamma jag tycker det. Nåja. Nu kom jag ifrån ämnet. Tillbaks...
 
Sedan tog jag tag i dagen. Jag har ju tidigare rivit ut alla förråd. Rensat och börjat sorterat. Kvällen innan rev jag även fram ALLA barnkläder och skor. Sorterade i storlekar och slängde bort massor. Sen bytte jag plats på mina kläder och sängkläderna. Check. La in barnkläderna där de ska vara och fick upp lite överblivet på väggarna i förråden. Jag älskar ordning och reda! 
Min byrå och ett av förråden i bakgrunden.
Väskorna ligger inte i en hög på golvet längre👍
Rubens byrå. Ja herregud. Detta är bara för stora kläder än så länge. Hans använder-nu kläder är på nedervåningen. Algot har bara några shorts i sin framtida-kläder- byrå. Jaja. Det blir bara så jädra bra just nu. Skönt.
 
Efter mat och vila klädde vi på oss och gick ut i solen. Promenerade och kom under färdens gång på att det var längesen vi var i lekparken. Men först ett stopp vid grävmaskinen.
Waaaoow.
Min lilla buskorv. Kallt men roligt. 
 
När vi kom hem var David där och i gång med förberedning av mat. Det blev hamburgare med bröd.
Enkelt men gott. Söndag liksom. Check.
 
Jag har även hunnit handlat lite. Så fina små förvaringskorgar jag hittade på dollarstore. Hittade även en jättestor bag med hjul. Tipptopp att få plats med 2 ungar och mig själv i😉. Även en toasits till barn hängde med hem. Algot kissar på pottan. Men denna var lite läskigare. Mellislådor till barnen och braständare går alltid åt. 
Våtservetter. Ja ungarna skiter ju så det tar ju aldrig slut. Hann in på Lidl oxå och där hittade jag en tröjjacka till Algot och en svart lite tjockare cardigan till mig själv. Som hittat. Check på det med. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0