Ledigt

Eftersom Algot var till tandläkaren missade han dagis i måndags. Tur det för imorse fick jag ett sms om att det varit ett fall av sjukan-man-inte-säger-högt på avdelningen i tisdags. Detta innebär att Algot får vara ledig hela veckan! 
 
Till natten har jag alltid med upp: varmt kokat vatten. Kallt kokat vatten. Skölja vatten. Flaska. Ersättning och en hink. I hinken häller vi ut ersättnings rester och så sköljer vi ur flaskan och häller detta i hinken. Imorse utforskade Algot och vips så hörde jag en fors. Det var spillvattnet. På golvet. På väggen. På sängen. På sänggaveln. Bakom sänggaveln. Under sänggaveln. Suck. Alltså. Suck. Klockan var 7 på morgonen. 7. Algot sa: oj! 
 
Ja. Oj. Det var ju bara för morsan och börja städa. Klockan 7 på morgonen. 7. Suck. Alltså. Suck. Jag orkar inte. Men men. Det blev ju ett ypperligt tillfälle att testa möblera om. Som jag legat och funderat på hur sängen skulle passa på andra väggen. Den passade bra där. Än så länge vill jag kunna nå Ruben från min säng. Men när han blir lite äldre kommer jag ha så och hänga upp ett skynke vid hans säng, så vi kommer en bit ifrån varandra, jag vaknar ju vid minsta pip och när han är äldre behöver jag bara vakna om det är något. Inte vid pip. Eftersom det inte finns fler rum i det här huset så måste vi dela. Vi delar nog med Ruben tills han sover hela nätter utan matvak. Sen får barnen dela rum. Nåja. Jag passade även på att byta sängkläder i alla sängarna. 
Se så stort rummet blev. Ja men för att vara ett minihus liksom.
Ruben verkligen ler jättemycket nu. Åt både oss och saker. Den här mobilen låg han och "skrattade" åt medans jag grejade med sängarna. 
 
Efter lunch gled vi bort till mor. För att leka lite. Hon hade hela skaran idag. 7 ungar. Så det var fullt ös. Fast väldigt bra och lugn barngrupp är de. Vi kom på att det snart är alla hjärtans dag. Så vi gjorde hjärtan av piprensare. Trä på pärlor. Algot ville oxå. Alltså. Han är ju ett geni. Han kunde ju verkligen pärla. jag frågade bina förut: är det bara för att jag är hans mamma som jag tycker att han är fakking fantastisk eller kan de sånt här? Småbarn alltså. Klassas Algot som småbarn fortfarande eller är han stor nu? 
Helt själv satt han och pärlade på alla pärlor. 
Här är en till stor kille. Bara för att jag igår skrev att han sover mer än han är vaken har han idag varit vaken i princip hela dagen. Från klockan 13 när vi kom till mamma, till klockan 1830 när vi åkte hem var han vaken så när som på en 15 minuters powernap. Totalt helnöjd hela tiden dock. Nyfiken! 
 
Nä. Ungarna sover och David är och svarvar eller nåt. Så jag ska slänga mig på soffan och titta på serie. Okej Hej då. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0