Projekt färg-träning

Algot har lyckats knappa sig fram till några Youtube klipp med färger på plattan. Olika fordon i olika färger. Algot gillar verkligen klippen. Kanske för att det är traktorer. Men jag väljer att fokusera på färgerna nu. Problemet är att det är på engelska. Men jag sitter och säger alla färger på svenska och Algot härmar. Blå-bLooo. Gul-gyyy. Grön-wröö. Svart-datt. Så jädra go. Han härmar alla färger. Det var dags att fixa lite färg-träning. Utan plattan!
 
Steg 1: fixa en ägg kartong.
 
Steg 2: fixa en till ägg kartong. Ditt barn som vill göra allt som du gör måste ha en egen. 
 
Steg 3: ta ur äggen
 
Steg 4: leta på målarfärger.
Steg 5: leta på legobitar i samma kulörer som målarfärgen.
 
Steg 6: skaffa bara A-barn som klarar att roa sig själva. 
Exempelvis i ett babygym. 
 
Steg 7: måla med färgerna i äggkartongen.
Insåg i efterhand att vi inte hade rosa lego. Men det blev ett fint lock! 
 
Steg 8: gör ett snyggt (?) fodral.
Steg 9: låt torka.
 
Steg 10: lägg i legobitarna på respektive färg.
Klart. Glöm inte att fota. Imorgon ska Algot få testa att pricka in rätt färg på rätt plats. 
 
Så jädra smart morsa! Okej. Jag hittade tipset på Instagram. Men. Jag är helt klart en naturbegåvning😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0