Svartvitt

Måndag. Vaknar. Helt slut. Vet ej varför. 
Jag kan inte skylla på Ruben. Han sover oförskämt bra. Dock vaknade han 2 gånger inatt ist för en. Men jag kan inte klaga på det. Han äter bara. Sen sover han igen.
Hade snöat! Kul. Promenaden till dagis var kul. Dubbelvagnen vi har är bra. Jättebra. Fast inte i snö. Framdäcken låser sig lite i kyla. Kul. Tungt! Ruben sov. Somnade vid 0845. Han sov vidare i vagnen när vi kom hem. Knäppte bara upp overallen. Ruben sov. Jag var tvungen för att göra något. Ruben sov ju. Slet ut förrådet.
Varför gjorde jag det?! Ruben sov. Jag tog lunch. Ruben sov. Jag rensade. Sorterade. Ruben sov. Funderade ett tag på om jag skulle väcka honom. Jag skottade snö. Ruben sov. Klockan 13 vaknade han till och var hungrig. Han fick mat i vagnen. Sedan knäppte jag overallen och gick och hämtade Algot. Ruben sov. 
I över 5 timmar. Ruben sov.
 
Algot hjälpte till... att hälla ut bollhavsbollarna på golvet för att sedan inte vilja städa upp dom. Det blev bråk. Det tog en timme för Algot att städa upp dom. Har man plockat fram. Då får man städa upp. Helt själv.
Till mellis blev det bråk om en macka. Och sen tog det en timme att äta upp. För Algot. Han Varvade med att sitta i trappen och vid bordet eftersom han betedde sig. Till trappen får han gå när han behöver lugna ner sig. Han går dit frivilligt och gråter klart. Sen kommer han glad tillbaks. Intensiv tidig efm. Efter mellis var Algot sitt vanliga jag igen. Han lekte och sjöng och gick in i sin egna lilla lekvärld. Ruben gymmade. Så jag slog på ett avsnitt av min serie. JAG behövde varva ner. 
Duktig pruttungar. 
 
Resterande kväll var vi som vanligt bästa vänner igen. Jag är inte van att han trotsar. Men han måste ju lära sig han med.  
 
Ruben. Min lilla kräkbebis. Alltså. Han kräks sjukt mycket. Så fort man grejar med honom så kräks han ner allt. Det blir många ombyten och tvättmaskinen går varm! 
Detta var kvällens kräks tvätt. Inte dagens. Kvällens. Mellan kl 19 och 22 kräktes han ner detta. Woohoo. Mitt liv består av att torka kräks och tvätta. Lyx livet man lever liksom. 
www.mammabina.blogg.se
2018-02-22 @ 15:48:06

Alltså den bilden på ruben är nog den han är mest lik algot på av alla bilder jag sett hittills...så himla lika 🍒💙




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0