Tandläkaren

Igår morse var det dags för Algots första besök till tandläkaren. Inte hans officiella första gång utan det här besöket hade jag bett om att få komma på tidigare. Algot har nämligen svarta tänder! Har han haft sedan han fick tänder. Längst ner vid tandköttet har han svart/gråa fläckar på varje tand både på fram och baksida. Men nu på sistone har det blivit värre tycker jag. Jag som varit så noga med tandborstning från tand 1. 
 
När vi kom dit fick Algot sitta i mitt knä och sköterskan tittade på de svarta tänderna. Sen kom det in en tandläkare som oxå fick titta. Algot skötte sig exemplariskt. Han sa Aaaah. Sköterskan frågade om det var okej att han fick en mjuk boll. Eller om han åt på saker. Nä då. Det är okej sa jag. Så Algot fick en boll. 2 sekunder senare hade han tagit en tugga av bollen🙈 den var tydligen väldigt inbjudande. Haha. 
 
De svarta fläckarna kunde bero på en del saker. Men inget som kost eller tandborstning kunde ändra på. Vi har alltså inte gjort något fel. Vi kan heller inte påverka eller få bort det. Det är missfärgningar som troligtvis redan kommit till när han låg i magen. Hopp. Då får han väll gå runt med svarta tänder. Och kanske en lapp: vi borstar tänderna. Detta är medfött! 
 
Det blev ett besök hos moster marie innan vi for hemmåt lagom till middagsvilan. Algot somnade i bilen så jag hade lite kvalletid. Ruben sov ju redan. Körde runt i en halvtimme och sjöng med till mina favvislåtar. När de sover. Då sover de. Så jag kan skråla fritt😂
Sjukt fin dag. Soligt och kallt. 14 minus hade vi. Jag hörde att andra hade det betydligt kyligare på andra håll. Vi spenderade eftermiddagen inomhus. Testade den nya radiostyrda bilen vi fick med hem från jula. Den var en hit! Ja mycket mer än så här händer inte i den här nyblivna tvåbarnsmammans vardagliga liv. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0