Ved

I förmiddags blev det klossstapling följt av en sväng till affären med de små. Algot vill verkligen hjälpa till med allt nuförtiden. Varje gång jag ställer mig vid diskbänken hör jag en stol dragandes mot golvet bakom ryggen. Då är han på väg. Så när det skulle skottas bil idag var han inte sen med att visa vad han ville. Jag hämtade en egen liten borste åt honom så fixade vi bilen tillsammans. 
Ruben är vaken väldigt mycket nu. Men han sover ändå större delen av dagarna fortfarande. 
 
När vi flyttade hit i sommras fanns en del ved kvar i boden. Jag beställde mer ved inför vintern och David tog hit lite från det han fällt i andra huset. Men nu börjar det bli tomt ändå. Den här fryslorten är en flitig eldare. Dessutom går man ju hemma nu. Då blir det ju att man underhåller hela dagarna. Tänker inte riskera att förfrysa så jag ringde vedleverantören jag anlitat i alla år jag bott här. Han är sjukt snabb. Jag ringde kl 1015 imorse och klockan 14 var han här och tippade av! 
 
Operation vedhjälp sattes igång. Jag ringde runt till familjen och alla utom syrran kunde. Robert var här först. Senare kom resten. Hur bra familj har man inte. Det var gjort på fan en pissekvart! (Självklart tog det inte bara en kvart. Det är bara något jag säger när det går undan). Kunde inte uppskatta dessa människor mer! De är utan tvekan bäst! ❤
Jag hade förberett med både smala och tjocka korvar. Räksallad. En grill och lite annat man behöver till korvgrillning. Jag bad mamma ta med kol och tändvätska som de hade hemma för sånt har inte jag på lager.
 
Algot. Min lilla utekille. Trots en del minusgrader gnällde han inte EN gång under de timmarna vi var ute. Han hjälpte till att bära veden. Han klättrade och lekte och när han tyckte det var lite tråkigt ville han sitta i vagnen och titta på. Där satt han. När det var matdags satt han och moffade 3 stycken korvar. Inte ens när det blev lite kallt att äta utan vantar gnällde han. Men ville gärna gå in sen. Älskade duktiga lilla pruttunge😍 Ruben sov😪
Vedhögen kom. Vedhögen försvann. Vedhögen kommer värma oss resterande vinter. Check. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0