Influensa, sänghäng och efterlängtat besök

Natten till måndag hade Ruben sin första vakennatt sedan han föddes. Han var såå himla ledsen stackars liten. Och kved sig som om han hade ont någonstans. 39,4 låg tempen på. Både på kvällen och natten var den så hög. Mycket högre än när vi var på sjukhuset. Runt kl 2-3 gav jag Ruben en alvedon och ringde 1177 för råd mitt i natten. Kvinnan jag pratade med var såå bra. Bättre än alla läkare eller sköterskor jag någonsin mött i hela mitt liv. Bara genom telefonen var hon stöttande. Förstående och visade att hon verkligen brydde sig. Ruben blev lugn av Alvedonen och fick mat medans vi pratade. Eftersom det redan var konstaterat att Ruben har influensa tyckte hon att jag kunde avvakta nu när han var lugn. Hon frågade om hon skulle ringa tillbaks om en timme för att se hur det gick för oss men jag kände mig lugn och Ruben somnade. Så vi la på. 
 
Efter kanske 15 minuter ringer min telefon. Det var hon. Kvinnan från 1177. Hon ville koppla mig till avdelningen där vi låg på usö så att jag kunde prata med dom direkt oxå. Fint gjort. Fin människa. Jag pratade med en kvinna från avdelningen och hon sa att om Ruben vart otröstlig så skulle vi komma in. Då kunde det bero på andra saker förutom influensan. Men så länge han sover, är lugn och går att trösta så tyckte hon att jag kunde stanna hemma. 
 
Ruben sov resterande natt. Och vaknade pigg och glad och feberfri på morgonen. Skönt att han verkar frisk för nu var jag hostig. Snorig och sjukt trött. 
Algot däremot hade 38.8 både måndag och tisdag och var hängig. Det har blivit långa morgnar i sängen för oss. Mysigt ändå. Vi gillar långt sänghäng allihopa❤ 
 
Vi har lyxat till det med pannkaksfrukost.
Algot åt i soffan. Han har blivit riktigt bortskämd nu när han är sjuk. 
Mina fina killar. Kämparna. 
 
I onsdags hade vi en inplanerad träff med min vän Susanna som mellanlandade i hallsberg för att träffa oss innan hon fortsatte mot Stockholm. Även om barnen inte hade feber så är de hostiga och snoriga så jag vill inte ta med dom ut än. David tog en föräldradag så att jag slapp ställa in min träff. 
 
Jag hämtade henne på stationen och vi hade dejt på rusta och lunch på Marieberg. Så himla kul att träffas. Snart ett år sen vi sågs tror jag. 
Susanna åt som en myra och jag som en häst.
Buffé är till för att ätas!😂
 
Eftersom killarna inte kunde hänga med stannade vi till hemma för att hänga en stund innan hon skulle fara vidare till huvudstaden. 
Barnen fick så fina presenter. Algot var överlycklig över brandil. Ambulans och polisbil. Bästa boken oxå med bara massor utav fordon. Som han älskar.
Dock upptäckte vi en rolig sak i boken. 
Fin polishelikopter må jag säga😂😂😂 barnen fick fina kläder oxå. Men dom har jag i tvättmaskinen och glömde fota. 
TACK för de här alldeles för få timmarna Susanna. Snart får vi ses igen. Lite längre än 3 timmar då! ❤
 
Idag har vi bara hängt hemma. Igen. Feberfritt på båda idag med. Skönt. Vi har inte vart ute på över en vecka nu. Idag har Algot varit frisk. Och extremt trotsig för att vara Algot. HELA dagen. Spunk. Vi behöver komma ut. Men han är fortfarande sååå snorig. Det flyger snor. På riktigt. Jätte äckligt. 
Imorgon får vi nog trotsa snoret och gå ut ändå. Vi behöver det. Både han och jag. Slut. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0