Miljöombyte

Helgen kom. Ungarna är friska. Är inte helt hundra på Rubens ögon än dock. Det har varit ytterst lite så jag kan inte garantera att han inte har ögonfluss. Men inget var utan mer nån sömngubbe liksom. Inget märkbart eller något besvär ändå. Algot har varit sitt normala jag i några dagar nu. Vi behövde Miljöombyte!!
 
Vågade oss inte på några kalas IFALL vi smittar. Mor och far var inte rädda så i lördags drog vi dit. Så skönt att inte vara hemma en stund.
Algot fick en grävmaskin av mormor. Oj vad han blev Glad! Han lekte med den konstant. Även när vi kom hem och när han skulle gå och lägga sig ställde han den motvilligt i hyllan. Gjorde sin allra sorgsnaste min gick bort från den samtidigt som han tittade bak mot den, vinkade och sa "eejåå eejåå" med sorgsen ton. 
När han vaknade nästa dag. Gissa vad det första han gjorde var? Japp. Grävmaskinen. Bästa grejen. Helt sjukt vad han älskar fordon. Och den här vart helt klart en favorit. Han är så pysslig med sina saker. 
 
Söndag. Äntligen var vi så pass friska att vi kunde åka på söndags brunch hos våra älskade vänner. Äntligen. För inte var de rädda för lite eventuellt klet i ögonen heller. 
Frukost. Lyx. Lyx. Lyx. Love it! 
 
Efter frukosten smet jag iväg hem och städade huset. Behövde en lättare sanering efter dessa sjukdomar. Tack! För att jag fick göra det.❤
Algot ligger som vanligt på golvet och leker. Alltid. Haha. Så himla mysigt när alla ses. Jag älskar dessa söndagar! Idag blev det tacos till lunch eller middag eller vad man säger när söndagarna inte har några särskilda tider. 
Hur kul kan man ha med en låda? Superkul!!!
Men alltså. Algot. Han har sedan han lärde sig krypa fått otaliga slag mot sitt lilla huvud. Han har medvetet suttit och bankat huvudet i saker. Och fortfarande. Han lekte något förut. Klättrade upp i soffan och slängde sig med huvudet före i golvet. Bonk. Igen och igen. Jag sa åt honom att han inte fick göra så. Tillslut fick jag bli arg på honom för att han inte skulle fortsätta. Det kan ju gå illa.  
 
Andra barn blir ledsna när de slår sig. Våran unge. Han blir ledsen när han inte får slå sig. Ja jisses. Ibland undrar man ju vad som försiggår i det där lilla huvudet.
Ruben var glad som vanligt❤
 
Såå himla skönt att fått komma ut lite i helgen. Nu håller vi tummisarna för att allt fortsätter gå åt rätt håll! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0