Projekt brödburk

Jag har en brödburk. Den är fin. Men den är inte så praktisk om man vill använda den till att ha fler än en brödpåse i. Luckan skjuter man in i själva lådan när man öppnar. Så har man lagt bröd längst in tar luckan emot och går inte att öppna. Dåligt!
Min brödburk. Den dåliga.
 
Bina hade en brödburk. Eller den var Jonas först. Sen fick Tilda den. Så egentligen var den nog aldrig Binas. 
 
Brödburken är likadan som min förutom att luckan öppnas utåt. Som en vanlig lucka. Den ville jag ha. Jag fick den. Tilda hade satt sin prägel på den. Nu var det min tur. Det var dags för projekt brödburk. 
 
Steg 1: fota en förebild.
Steg 2: ta fram färg och en pensel. Jag valde grå färg Eftersom Det fortfarande är den enda färgen jag har hemma. 
Steg 3: slabba på färg. Du borde kanske slipa skiten först men vem fan har tid med det. 
 
Steg 4: låt torka.
 
Steg 5: släng ut den gamla brödburken och ställ dit den nya på sin permanenta plats i köket. Och fota. Det är viktigt. Glöm inte att fota. Klart! 
Vem är en naturbegåving? Jaaag😎
http://mammabina.blogg.se
2018-03-19 @ 21:45:56

Jäkla snyggt med grått alltså!!! 👌




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0