Projekt vagn-stol

Dubbelvagnen vi har funkar jättebra. Det tråkiga är att Ruben ligger vädigt isolerad när han ligger där i mjukliften. Är han vaken så ser han ingenting mer än insidan på vagnen. Plus att den blir ganska trång med alla vinterkläder.
 
Vi har ju en enkelvagn sedan Algot. Den ligger han jätte Bra i. Den är stor och rymlig. Dock så orkar inte Algot gå så långt. Eller orkar och orkar. Men han sitter gärna. Jag har velat ha något länge som han kan sitta på till den vagnen. Häromdagen hittade jag det perfekta. En gammal gunga! Vi testade den på promenaden och det funkade skitbra!
Men den måste ju sitta fast oxå. Det fula gamla gungsnöret funkar ju inte. Projekt vagn-stol drog igång😊
 
Steg 1: fota en förebild.
Steg 2: fota fram ett gammalt resårband/gummiband och ta fram nål och tråd.
Steg 3: sy fast bandet på gungan.
 
Steg 4: trä på den på vagnen. 
 
Steg 5: Klart! Fota efterbild.
HUR Bra! Superenkel att sätta dit och ta bort. Eftersom det är resårband så sliter det inte på tyget på vagnen heller. Eventuellt att det gör det högst upp. Men där går ju att lägga något under gungan. 
Tar typ noll plats under vagnen när den inte används.
Eftersom handtaget på vagnen går att fälla upp långt så blir det perfekt för Algot att hålla i sig när han sitter där. Så jäkla bra blev Det! Jag är så jävla nöjd! Det här är nog en av mina bättre ideer om jag får säga det själv! Naturbegåvning naturbegåvning naturbegåvning😉😉😉



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0