Namnsdag och utvecklingssamtal

Ruben har namnsdag idag. Några gratulationer fick han för det idag. Men jag vet inte riktigt varför man säger grattis på namnsdagen? Grattis till att ditt namn har en dag i almanackan. Hm. Jag säger oxå Grattis när folk har namnsdag. Men jag vet ju faktiskt inte varför. Vad det är för speciellt menar jag. Bara en fundering jag fick nu. 
Åh. Älskade lilla krabban. Ruben. Vilken liten gladfjärt han är. Så lugn och lycklig. När vi tittar på varandra. Jag behöver inte säga något. Om jag ler. Då ler han. Och så flaxar han med armarna och ställer sig i brygga. Haha. Jag älskar verkligen namnet Ruben. Jag får typ gåshud när jag säger det. Det kan nog vara det finaste namnet jag vet. Jag googlade på vad det betyder: namnet härstammar från de grekiska gudarna. Rubenius. Som betyder allsmäktig och stor. Tror nog att Ruben kommer vara nöjd med det😉
 
Klockan 1330 gick jag till dagis. Det var dags för det första utvecklingssamtalet för Algot. Jag fick höra att han är lugn och skötsam. Han visar vad han vill och inte vill. Han kan säga ifrån i situationer Men är inte den som bråkar eller beter sig. Han finner sig i allt och är duktig på att göra sig förstådd även om han inte har orden. Jag frågade bla hur de hanterar eve trots eller dåligt beteende om det kommer upp. men hon kunde inte minnas en gång när han varit arg ens. vet ju såklart att han är mitt lilla A-barn😉 men kul att höra från någon annan att han sköter sig även när han är "ensam"😃😍 sjukt stolt man blir ändå när någon annan pratar bra om ens barn. Jag bara satt där och sträckte på mig "det är mitt barn det". Kul.
 
Det var förskolans dag idag och de hade sprungit bamseloppet. Alla barn fick en medalj. 
När vi kom hem lekte vi med såpbubblor!
Det tog slut så vi gjorde eget. Jag googlade vad man skulle ha i och det var superbra bubblor. Bättre än det som var i från start!
 
 
Receptet vi använde: 
1 dl diskmedel
1 1/2 dl vatten
En halv tsk strösocker
 
Hade kvar ogrillat kött från igår så det blev grillat idag med! Pärona och David gled över efter respektive jobb.
Grillskiva. Vildsvinskorv och lite smått och gott. Fina föräldrar och lagom temperatur idag. Fin dag! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0