Poolparty!

Shit alltså vad varmt det är. Sjukt. Det tjatas om att man inte ska gnälla. Men jo. Det får man. På vintern kan man iaf ta på sig en tröja eller tända en brasa för att inte frysa. I den här värmen spelar det ju ingen roll om man går naken. Man ser ut som en dränkt katt ändå. Dessutom pallar man inte att göra något eftersom man bara blir helt matt av böljan. Kanske skulle överväga stor pool ändå. 
 
Nåja. Färdig gnällt för idag. Eller nej föresten. Onsdag betyder babysim. I Johannas familj har de vattkoppsepidemi. Stora som små. Så de kunde inte vara med idag. Så här glad var jag över det:
Men vi badade på. Det går bra. Ruben är inte lika bad glad som Algot. Dock så är han mycket yngre än Algot var när vi gick. Kanske spelar in. Ruben har ju inte kommit till den åldern att plaska. Att det är kul liksom. Det går bra. Men han "bara är". Hänger med. Mer än så är det inte. Blir nog roligare på fortsättningskursen då han hunnit bli lite äldre. 
 
Nu till själva gnället. I omklädningsrummet satt tre tjejer. Två från våran kurs och en annan med sina bebisar och pratade. Med tanke på vad de sa förstod jag att de inte kände varandra men hade en trevlig konversation ändå. Jag satt precis brevid dom på golvet med Ruben. När de pratade om en grej jag kunde relatera till flikade jag in med några rader. Jag tänkte att jag kanske kunde hänga på i konvon. Vi satt ju ändå typ i en ring allihopa så det var ju inte så att hon pratade "privat". Tjejen tittade på mig som att "ah okej". Sedan vände hon sig mot de andra och fortsatte prata. Alltså verkligen markerade att jag inte var med i den gemenskapen. Sorry att jag hoppade in liksom. Jag försökte vara trevlig. Låter kanske fjuttigt. Men där och då kände jag mig typ lite mobbad!? Hon var inte en människa jag normalt sett skulle gilla överlag men jag fick feeling. Det sket sig. Kommer inte hända igen. Detta är anledningen till att jag inte går på mammagrupper och sådant. Tydligen måste man vara med i ett speciellt fack för att vara värdig att prata med. Egna åsikter går bort. Prata bara om sådant som står i böcker och artiklar och självklart det senaste. Jag är med i ett fack. Det heter "fuck you" och där får alla prata utom DU. Okej Hej då. 
 
Tillbaks till dagen. För att slippa tjura över värmen ensam bjöd vi över syrran med ungar på grill och poolparty. Det blev succé.
 
Har möblerat om på altan så att ungarna fått en egen sida. Lek och pool till dom. Superbra! Och så slipper vi gräs i poolen när den står där uppe. Skitbra! Ska fixa lite till. Sen kommer det upp som ett projekt😃
Mera värme. Kött. Falukorv. Sparris med smör. Zucchini. Tomater. Skogschampinjoner och färska kryddor. Hävde på lite parmesan oxå. Blev gött! Pappa brellen kom så vi slängde på några tjockkorvar oxå😊
Vilken jävla idyll va!? ❤ hunnit klippa gräset i 100 graders värme oxå. Min Åkgräsklippare har pajjat. Sen pajjade Davids. Jag skulle få låna pappsens över sommaren men såklart startade inte den när säsongen kom. Så en får nu gå runt med en manuell i timmar! Dock så fick jag dela upp det. Insidan igår. Utsidan idag. What to do liksom med två småbarn😎



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0