Bio med stora Tilda

Alltså herregud vilken kväll. Jag garvar bara jag tänker på den. Så kul. 
 
Ungarna och jag var på shoppingtur med stora Tilda och lilla Tove idag. "Stora Tilda" säger Algot om kusinTilda eftersom vi har en "vanlig" Tilda oxå. Lilla Tove är stora Tildas kompis och hon blev omdöpt idag. Helt oväsentligt i sammanhanget men kul. Iaf så kom jag och stora Tilda på den briljanta idén att vi går på bio ikväll. Ringde in David så han fick ta ungarna. Han kom med käk. Vi satt och slängde i oss lite kebabpizza när vi insåg att klockan gick fortare än vi insett. Väl ute i bilen kom vi på att en behövde kissa och den andra behövde en filt. 
 
Nåja vi tog oss tillslut in till storstan. Parkerade och det var ca 10 minuter kvar tills filmen skulle börja. A star is born stod på schemat. Spring in och fixa biljetter så grejar jag parkeringen sa jag till stora Tilda. Sagt och gjort. Vi möttes i entrén. Valde en varsin dricka i pappmugg, en vanlig mellan popcorn och en med cheddarsmak. Betalar och när vi är på väg upp för trappan mot biosalen kollar jag min telefon. Nytt meddelande från Astrid. Vem fan är Astrid utbrister jag när jag läser "Hej. Jag står i ett parkeringsgarage och har hittat ett bankkort. Är det ditt?.." 
 
Va fan! Vi är ju redan sena till filmen men jag skriver såklart att jag springer ut direkt och frågar om hon är kvar. Stora Tilda ger mig en biljett ifall jag måste ha den när jag ska in igen. Jag rusar ut mot garaget medans Tilda går till biosalongen med gottigheterna. Nästan framme meddelar Astrid att hon är på en restaurang och undrar om jag kan komma dit. Pust. Jag vänder snabbt och susar fram likt en gasell över stortorget. Tilda ringer och berättar att hon råkat ge mig båda biljetterna så hon vet inte vilka platser vi har. Jag säger att jag skyndar mig. Hittar Astrid. Fantastiska Astrid. Hon ger mig kortet och jag tackar henne som fan. Men inte tillräckligt. Jag förklarar med andan i halsen att jag är sen till bion. 
 
Jag börjar jogga tillbaks mot biosalongen och förbannar mig själv att jag just denna kväll drog på mig den tjockaste stickade tröjan jag nånsin ägt. Som en otränad valross skumpade jag förbi människor som undrade vart det brann. 
 
När jag äntrar bion och entrevärden blippar biljetten som ju redan har blippats hör jag ett läte som ljudar lika negativt som den röda knappen i talang. Jag berättar andfådd om kortet och Astrid och han låter mig glida förbi. Där står tilda. Stora Tilda. 
 
Hon skrattar samtidigt som hon berättar att medans hon förvirrad gick runt och försökte gissa sig till våra platser i en fullsatt biosalong snubblar hon med två popcorn och två drickor. Ni vet sådär som på film och alla tittar på henne! Hon lyckades dock rädda en utav drickorna. Den andra låg över golvet redo att plaskas i. Det fanns några popcorn kvar för oss att avnjuta. Men golvet fick sin beskärda del med. 
 
På plats. Äntligen. Vi blev totalt 20 minuter sena. Hann dock se två reklamtrailers innan filmen började. Idag var vi tacksamma att bion har reklam i 20minuter. Annars hade vi missat början. 
 
2 timmar senare. Fin film. Dock så är ju jag EXTREMT kräsen med filmer. Men vi kan låta mina tankar vara osagda denna gång. Helt okej rulle. Toppen på kvällen var Tilda. Älskade Tilda vad jag tycker om dig. Det blev en kväll som går till historien. Ser fram emot nästa gång😂❤
 
Tilläggas ska fan oxå att Tilda tidigare under dagen hade öppet hus på sin skola. När hon sjunger så rasar pianot i bakgrunden. Bara sådär. Rätt ner. Så sjukt. Det fanns på film och såg så himla roligt ut. Bonk. Och där stod pianisten utan piano. Haha. Kaosdag. Kul. 
 
Okej Hej då. 
 
 
Tillägg 2. Jag glömde min halsduk på bion😭



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0